Особливості присвоєння педагогічного звання працівникові загальноосвітнього навчального закладу

6041
За результатами атестації педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів присвоюють зокрема й педагогічні звання. Розглянемо, які встановлено вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічного працівника для присвоєння йому педагогічного звання

Присвоюючи педагогічні звання, органи управління освітою та колективи навчальних закладів мають змогу відзначати професійні заслуги, внесок того чи того працівника у запровадження інноваційних методів виховання й навчання. Також це є засобом морального стимулювання досвідчених та ініціативних педагогів.

Перелік педагогічних звань

Перелік педагогічних звань визначено постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2015 № 1109 «Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядку їх присвоєння», а також Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.09.2010 № 930 (далі — Типове положення).

Так, за результатами атестації педагогічним працівникам, які досягли високих показників у роботі, присвоюють такі педагогічні звання:

  • учитель-методист
  • вихователь-методист
  • педагог-організатор — методист
  • практичний психолог — методист
  • керівник гуртка — методист
  • старший учитель
  • майстер виробничого навчання I категорії
  • майстер виробничого навчання II категорії.

Вимоги для присвоєння педагогічних звань

Умови та порядок присвоєння педагогічних звань визначені в розділі V Типового положення.

Педагогічні звання присвоюють атестаційні комісії відповідних органів управління освітою.

На відміну від кваліфікаційних категорій, педагогічні звання присвоюють фактично за особисті досягнення та заслуги того чи того працівника. При цьому неприпустимі будь-яка дискримінація та упереджене ставлення до осіб, яких атестують.

Критеріями для присвоєння педагогічних звань є відповідність працівника вимогам, встановленим пунктами 5.2–5.6 Типового положення. Розглянемо їх у таблиці.

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні їм педагогічних звань

Педагогічне звання

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника

Посада, робота на якій дає право на присвоєння педагогічного звання

Вихователь-методист

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

Керівник гуртка — методист

  • має найвищий тарифний розряд та повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

  • керівник гуртка

Майстер виробничого навчання І категорії

  • має стаж роботи на посаді майстра виробничого навчання не менш як 8 років і найвищий тарифний розряд
  • досяг високих показників у роботі
  • володіє методикою практичного навчання на високому професійному рівні, ефективно застосовує її у роботі

  • майстер виробничого навчання

Майстер виробничого навчання ІІ категорії

  • має стаж роботи на посаді майстра виробничого навчання не менш як 5 років і найвищий тарифний розряд
  • досяг високих показників у роботі
  • добре володіє методами і прийомами виробничого навчання, майстерно застосовує їх у роботі

Педагог-організатор — методист

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

  • педагог-організатор

Практичний психолог — методист

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

  • практичний психолог

Старший учитель

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» чи «спеціаліст першої категорії»
  • або за наявності базової вищої або неповної вищої педагогічної освіти має найвищий тарифний розряд та стаж педагогічної діяльності не менш як 8 років
  • досяг високого професіоналізму в роботі
  • систематично використовує передовий педагогічний досвід, бере активну участь у його поширенні
  • надає практичну допомогу іншим педагогічним працівникам

  • учитель

Учитель-методист

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

Працівник, який має педагогічне звання та відповідає встановленим вимогам, під час чергової атестації атестується на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню. У такому разі достатньо продовжувати використовувати в практичній діяльності апробовані методичні розробки та запроваджувати перспективні освітні методики.

Атестаційна комісія не має права вимагати від такого працівника нові методичні розробки.

Зауважте, що присвоєння педагогічного звання є підставою для зміни розміру ставки заробітної плати (посадового окладу) педагогічного працівника.



Ваша персональна добірка.

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Перевірте свої знання та здобудьте нові

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Самое выгодное предложение

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

    Живе спілкування з редакцією

    Книжкова полиця

    «Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

    Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

    для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

    Читати книгу

    Розсилка



    © Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    
    • Ми в соцмережах
    Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

    57 секунд на реєстрацію
    І Ви отримаєте доступ до:
    форм та зразків
    фахових статей
    найсвіжіших новин галузі
    нормативних документів

    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль

    Даруємо Вам 47 стікерів

    Зареєструйтеся на порталі — і гайда до розділу «Стікери»:

    • плакати для інфостендів

    • інфографіка з питань освіти

    • фахові підказки й нагадувалки

    Скачуйте безплатно
    прикрашайте освітній простір

    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль