Дитячо-батьківський клуб у дитсадку

24 лютого 2021
1968
Середній бал: 5 із 5
  • Теми:

Освітній процес у закладі дошкільної освіти протікає ефективніше за умови співпраці закладу з сім’ями вихованців. Спробуйте форму дитячо-батьківського клубу

Положення про заклад дошкільної освіти: врахуйте зміни

Вихователі мають не уникати залучати батьків до життя дитячого садка, адже тоді мами й тата стануть активними помічниками педагогів.

Як цього досягти?

Дитячо-батьківський клуб в ЗДО — найкраща для цього форма взаємодії, за якої відбувається взаємний обмін досвідом і знаннями про проблеми розвитку й виховання дітей.

Навіщо і хто створює батьківський клуб

Взаємодія дошкільних закладів з сім’ями вихованців — один з першорядних напрямів діяльності. Багато колективів дошкільних закладів зосереджені на пошуку форм і методів роботи, що дають змогу врахувати потреби батьків і сприяють активізації батьківської позиції.

Клуб для батьків у дитячому садку призначений:

  • підвищити результативність освітнього процесу
  • розвинути освіченість батьків щодо освіти дошкільнят
  • залучити сім’ю до освітнього процесу.

У роботі батьківського клубу зазвичай беруть участь:

  • учитель-дефектолог
  • учитель-логопед
  • практичний психолог
  • батьки дошкільнят
  • самі вихованці.

Завдання батьківського клубу:

  • підвищення соціальної активності родичів дітей
  • розширення знань батьків у галузі педагогіки та психології дошкільнят
  • навчання мам і тат ігровим прийомам
  • створення та подальший розвиток соціально-педагогічної бази для виховання й розвитку дітей
  • надання допомоги вихователям і батькам у питаннях виховання дітей, в оздоровленні умов сімейного виховання
  • розроблення механізму, який зможе залучити батьків в соціальний та освітній простір ДНЗ
  • формування і розвиток системи взаємодії сім’ї та дошкільного закладу, відродження сімейних традицій
  • перехід на рівень батьківських і дитячих ініціатив.

Форми роботи батьківського клубу

Форми роботи батьківського клубу в ДНЗ різняться залежно від теми, завдань зустрічі, складу учасників.

Зустрічі можуть відбуватися:

  • за круглим столом
  • у формі консультацій, майстер-класу чи тренінгу
  • як практикум
  • як обмін досвідом виховання всередині сім’ї
  • як вирішення педагогічних ситуацій
  • у вигляді спільних святкувань.

Для проведення занять батьківського клубу в ДНЗ часто використовують музичну залу. До участі в заході запрошують усіх охочих з-поміж батьків, інших членів сім’ї, а також гостей. Якщо запрошено батьків дітей — майбутніх першокласників, то гостями можуть бути педагоги шкіл (учителі початкових класів, практичні психологи, вчителі-логопеди тощо).

Принципи роботи батьківського клубу в ДНЗ:

  • участь у роботі клубу виключно на добровільних засадах
  • врахування рекомендацій, думок, пропозицій членів клубу
  • спілкування один з одним на основі взаємоповаги, співпереживання, взаєморозуміння, толерантності
  • творчий підхід до роботи клубу.

Як написати якісний фандрейзинговий план

Тематика зустрічей батьківського клубу

Теми батьківського клубу в дитячому садку можна варіювати, орієнтуючись на соціальний запит батьків.

У кожній групі ДНЗ можна відкрити так звані філії клубу у формі «Чарівної скриньки» чи «Поштової скриньки», щоб отримати зворотній зв’язок від батьків. Так мами й тата залишатимуть заявки на цікаві для них теми майбутніх зустрічей із вихователями.

Тематика роботи батьківського клубу в ДНЗ планується на навчальний рік, при цьому запити батьків також беруться до уваги.

Теми зустрічей із сім’ями вихованців формуються залежно від завдань, які стоять перед дітьми конкретної вікової групи, і на підставі побажань батьків.

Перелік орієнтовних тем батьківського клубу:

  • «Як підготувати дитину до навчання в школі»
  • «Розвиваємо пам’ять дошкільнят»
  • «Як навчити малюка уважності й посидючості»
  • «Інтелектуальні ігри для розвитку мислення у дітей»
  • «Нестандартні способи розвитку дрібної моторики рук у дітей»
  • «Дитячі страхи»
  • «Як упоратися з капризами й упертістю»
  • «Гіперактивна дитина: рекомендації щодо навчання та виховання»
  • «Дитина і персональний комп’ютер»
  • «Порушення мовлення у дітей та причини їх виникнення»
  • «Формування словникового запасу у дітей за допомогою мовних ігор».

Очікувані результати співпраці з батьківським клубом

Підсумки роботи батьківського клубу в ДНЗ заслуховують на підсумковій педагогічній раді.

Очікують, що робота з батьківським клубом в ДНЗ має такі результати, як:

  • збагачення педагогічних знань і умінь батьків
  • усталення поваги та довіри до працівників закладу
  • розвиток дітей завдяки тому, що батьки більше уваги приділяють освітньому процесу в ДНЗ, дізнаються про нові види діяльності, якими можна зайняти малюків удома.

Спілкування в невимушеній обстановці за чашкою чаю сприяє зближенню педагогів, батьків і вихованців. Атмосфера гри, легка музика розслаблюють, заохочуючи висловити особисту думку, поділитися успіхами своєї дитини чи труднощами сімейного виховання. Мами й тата, спостерігаючи за своєю дитиною в іншій атмосфері, у спілкуванні з однолітками та вихователями, відкривають нові риси та здібності.

Спільна діяльність в межах батьківського клубу зближує, вчить довірі, взаєморозумінню, робить членів сім’ї справжніми партнерами.

logo