ІТ-школяр: нові компетентності з інформатики

520
Яких цифрових компетентностей має набути учень відповідно до меморандуму задля розвитку цифрової освіти в школах

МОН України уклало з представниками ІТ-спільноти меморандум про співпрацю в межах соціального проекту «ІТ-школяр». Однойменна робоча група працює з початку року над упровадженням у програму 1–12-х класів закладів загальної середньої освіти оновленого курсу «Інформатика».

Представники ініціативи «ІТ-школяр» презентували своє бачення щодо:

  • володіння цифровими ресурсами
  • уміння формувати цифрові компетентності в учнів, навчання та оцінювання
  • розуміння сучасного інформаційного суспільства.

5 модулів цифрових компетентностей учня

За підсумками зустрічі МОН спільно з ІТ-спеціалістами планують розробити нові:

  • програми з інформатики та навчання вчителів
  • вимоги до сучасного шкільного цифрового обладнання.

Також виокремили п’ять модулів, за якими очікують упроваджувати цифрову освіту в школі. Зокрема, школярі мають:

  • уміти представляти й аналізувати дані
  • розуміти мережеві технології, алгоритми та програмування, комп’ютерні системи
  • усвідомлювати зв’язок між розвитком інтернет-технологій і суспільством.

Цифрові компетентності учня

Цифрові ІКТ компетентності учнів

Зміст цифрової освіти в школі

Модуль 1.
ДАНІ, ЇХ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТА АНАЛІЗ

Створення, отримання та зберігання даних

  • Дані. Операції з даними Одиниці подання даних. Представлення даних в різних системах числення. Переведення даних із однієї системи численні в іншу

  • Основи алгебри логіки

  • Використання цифрових систем для подання ASCII коду, IP (Інтернет протоколів) та МАС (Media Access Control) адрес та RGB кодів

  • Зберігання даних. Способи та пристрої зберігання даних. Стискання даних

  • Основні структури даних

  • Великі дані та їх аналіз

Перегляд, пошук, фільтрація, аналіз, візуалізація та перетворення даних

  • Подання та перегляд даних, поданих в різних формах: текстовій, числовій, графічній, відео, аудіо

  • Табличне подання даних

  • Простий та складений способи пошуку даних різного формату. Фільтрація даних

  • Аналіз даних, поданих в таблиці.

  • Візуалізація даних. Представлення одних й тих самих даних у різних візуальних форматах

  • Перетворення даних. Опрацювання даних за допомогою математичних, логічних, статистичних і фінансових функцій

Дані та інформація — властивості та безпека

  • Дані та інформація. Властивості інформації

  • Інформація та її захист в інформаційному суспільстві. Захист власної інформації та ефекти кібератак таких, як спам, шпигунські програми, кукіс, фішинг, фармінг тощо

  • Електронне урядування. Електронні послуги. Електронна демократія

  • Цифрова компетентність громадян

Моделі та умови

  • Моделі й моделювання. Основні етапи моделювання

  • Шаблони у візуалізаціях даних, таких як діаграми або графіки, для прогнозування

  • Причинно-наслідкові зв'язки даних та їх аналіз

  • Обчислювальні моделі

Модуль 2.
АЛГОРИТМИ ТА ПРОГРАМУВАННЯ

Аналіз проблеми та логічне мислення

  • Визначення проблем і шляхів їх вирішення. Приклади вирішення проблем у бізнесі, освіті, науці, галузі розваг тощо

  • Знайомство з теорією розв’язування дослідницьких задач (ТРІЗ)

Розробка алгоритму та алгоритмічне мислення

  • Алгоритм і його властивості. Типи алгоритмів. Базові структури алгоритмів

  • Виконавець алгоритму. Правила виконання простих та складених алгоритмів. Метод послідовного уточнення алгоритму

  • Блок-схеми та псевдокод алгоритмів та подання алгоритмів різного типу за допомогою блок-схем, псевдокоду

  • Алгоритми з використанням змінних для зберігання і зміни даних

Створення, налагодження та тестування програм

  • Поняття програми та її виконання. Системи програмування

  • Створення та налагодження програми

  • Тестування програми

  • Програмування робототехнічних систем

Модуль 3.
МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ

Компютерні мережі

  • Основи комп’ютерних мереж

  • Передавання даних у локальній мережі, мережна адресація

  • Мережні сервіси

  • Створення домашньої локальної мережі і підключення її до мережі інтернет

  • Виявлення та усунення несправності у мережі (troubleshooting)
Інтернет

  • Принципи побудови інтернету

  • Комунікаційні інтернет-сервіси (пошта, месенджери, аудіо та відеозв'язок)

  • Пошук даних в інтернеті

Основи безпечного користування мережею

  • Технічні та програмні засоби для безпечної роботи в мережі

  • Власна та родинна безпека в інтернеті

Модуль 4.
ІТ ТА СУСПІЛЬСТВО

Етичні, економічні, соціальні аспекти та відповідальність при використанні сучасних технологій

  • Етикет у мережі, приватна та публічна інформація

  • Електронна економіка

  • Вплив цифрових технологій на суспільство

  • Інтернет речей

  • Віртуальна особистість

  • Технології майбутнього, інноваційне суспільство

  • Відповідальність у мережі

  • ІКТ та інновації

  • Спільна робота

Присутність у мережі

  • Залежність від мережі

  • Критичний аналіз інформації в мережі

  • Геолокація

  • Соціальні мережі

  • Мережі у повсякденному житті

Онлайн-безпека

  • Шкідливе, шпигунське та небажане програмне забезпечення

  • Сучасні небезпечні тенденції (кібербулінг, грумінг, секстінг, селфіс тощо)

  • Безпечне робоче середовище

  • Безпечні та небезпечні веб-сайти

Інтелектуальне та авторське право

  • Правила використання цифрового контенту.

  • Захист створених цифрових продуктів.

Модуль 5.
КОМП
ЮТЕРНІ СИСТЕМИ

Апаратне забезпечення компютерних систем

  • Комп'ютерні системи

  • ІКТ-пристрої

  • Виявлення та усунення несправності (troubleshooting)

  • Основи обслуговування цифрових пристроїв (геолокація, пошук втрачених пристроїв)

Програмне забезпечення комп’ютерних систем

  • Анімація

  • Опрацювання графічних даних

  • Опрацювання табличних даних

  • Опрацювання текстових даних

  • Робота з мультимедіа

  • Презентаційні інструменти

  • Тривимірне моделювання та друк

Безпека операційних систем та програмного забезпечення

  • Налаштування безпечного середовища для операційної системи та додатків

Робототехнічні системи

  • Конструювання робототехнічних систем

  • Дрони

  • Штучний інтелект



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Книжкова полиця
«Відкриваємо інклюзивний клас» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книга «Медіаактивний навчальний заклад»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу


© Цифрове видавництво MCFR, 2018. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Бажаєте читати далі — зареєструйтеся!

Долучайтеся до ПЕДРАДИ, бо Ви:
  • працюєте в освіті
  • любите те, що робите
  • націлені на розвиток

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І читатиму далі
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль