Навчальні досягнення учнів другого класу НУШ підлягають формувальному і підсумковому оцінюванню
Свідоцтво досягнень — це:
- форма повідомлення учневі/учениці та батькам про формувальне оцінювання
- зрозумілий документ для батьків, що дає розгорнуте уявлення про навчальний поступ їхньої дитини у навчальному році.
Зразок Свідоцтва досягнень для 1 та 2 класу
Зразок свідоцтва затверджений у додатку до наказу МОН України від 20.08.2018 № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів перших класів у Новій українській школі».
Що в державному стандарті базової освіти
Свідоцтво досягнень має дві частини:
|
І половина |
ІІ половина |
для чого призначена |
⊕ характеристика особистих досягнень → зафіксувати навчальний поступ учня, оцінити активність дитини, її самостійну роботу на уроці, співпрацю з однокласниками тощо |
⊗ оцінювання предметних компетентностей |
коли заповнювати |
|
|
Проект зразка Свідоцтва за вибором закладу загальної середньої освіти роздруковують:
- у чорно-білому або кольоровому вигляді
- у форматі А4 або А5.
Система оцінювання
Для оцінювання запропоновано 4-рівневу систему:
- « має значні успіхи »
- « демонструє помітний прогрес »
- « досягає результату з допомогою вчителя »
- « ще потребує значної уваги і допомоги ».
У 1–2-х класах оцінювання має описовий характер щодо:
- рівня навчання, старанності та соціальної поведінки
- навчальних предметів та освітнього процесу в цілому (але не результату).
Характеристика предметних компетентностей
За чотирирівневою системою вчителі, які викладають навчальні предмети в початковій школі, дають характеристику семи предметних компетентностей учня:
- Українська мова, мова корінних народів та національних меншин (мова навчання)
- Математика
- Я досліджую світ
- Технології
- Мистецтво
- Фізична культура
- Іншомовна освіта.
Особливості оцінювання учнів другого класу
Навчальні досягнення учнів другого класу підлягають формувальному і підсумковому оцінюванню. Оцінювання здійснюється вербально.
Формувальне оцінювання сприяє:
- підтримці бажання вчитися;
- оптимальному темпу здобуття освіти учнів;
- формуванню в учнів впевненості у собі;
- формуванню в учнів рефлексивного ставлення до помилок і розуміння їх;
- здійснення діагностування особистісного розвитку та навчальних досягнень учнів;
Підсумкове тематичне оцінювання у другому класі здійснюється протягом навчального року за результатами опанування теми, кількох тем, програми. Підсумкове завершальне оцінювання здійснюється в кінці навчального року з метою визначення освітніх завдань для реалізації індивідуального підходу до учня в процесі подальшого навчання.
Як заповнювати Свідоцтво досягнень учня
Для заповнення Свідоцтва пропонують відмічати визначення рівня у довільній формі графічними знаками.
Учитель розруковує на одного учня 2 екземпляри свідоцтва:
- один для батьків
- другий — для зберіганя в особовій справі учня.