Зміст Типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами
Навчальні плани для дітей з особливими освітніми потребами представлені у Типовій освітній програмі спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами.
До наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627 внесли зміни і доповнили Типову освітню програму таблицею 19.1 "Навчальний план для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів, розладами спектра аутизму (тяжкого ступеня)"
Створіть інклюзивне середовище у Вашому закладіЗміст Типової освітньої програми для спеціальних ЗЗСО
Типова освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення здобувачами освіти обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.
Типова освітня програма визначає:
- загальний обсяг навчального навантаження, який поданий в рамках навчальних планів (табл. 1–19.1)
- очікувані результати навчання здобувачів базової середньої освіти та пропонований зміст навчальних предметів, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (табл. 20)
- перелік корекційно-розвиткових програм, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (табл. 21)
- рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
Навчальні плани для дітей:
|
| |
| ||
|
| |
| ||
| ||
| ||
| (в ред. наказу МОН від 26.07.2018 № 815) | |
| ||
| ||
|
Обсяг навчального навантаження
Загальний обсяг навчального навантаження для здобувачів освіти у спеціальних ЗЗСО для 5–10-х класів складає 6265 год, а саме:
- 5-ті кл. — 875 год/навчальний рік
- 6-ті кл. — 980 год/навчальний рік
- 7-мі кл. — 1050 год/навчальний рік
- 8-мі, 9-ті, 10-ті кл. — по 1120 год/навчальний рік.
Для дітей із затримкою психічного розвитку загальний обсяг навчального навантаження у 5–9-х класах — 5145 год.
Зауважте!
Години корекційно-розвиткових занять навчального плану не враховують при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

З листа до редакції: «У новоствореній громаді забороняють вчителям харчуватися в їдальні. Чи мають право вчителі харчуватися в шкільній їдальні за власні кошти?»
Навчальний план для дітей з особливими освітніми потребами
Навчальний план — це документ, що:
- дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти
- встановлює погодинне співвідношення між предметами за роками навчання
- визначає гранично допустиме тижневе навантаження здобувачів освіти.
Навчальні плани передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через навчальні предмети. Вони охоплюють:
- інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов’язкову для всіх спеціальних ЗЗСО, у яких навчаються діти з особливими освітніми потребами незалежно від їх підпорядкування, видів і форм власності
- варіативну складову, якою передбачені додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, факультативні, індивідуальні та групові заняття.
Освітні галузі
Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти містить сім освітніх галузей:
назва освітньої галузі | реалізація освітньої галузі через навчальні предмети |
Мова і література |
Здобувачі освіти зі складними порушеннями розвитку та інтелектуальними порушеннями предмет «Іноземна мова» не вивчають |
Математика |
|
«Природознавство» |
|
«Суспільствознавство» |
|
«Мистецтво» |
|
«Технології» |
|
«Основи здоров’я і фізична культура» |
Фізичний розвиток учнів забезпечується шляхом проведення уроків фізичної культури, занять з ритміки, лікувальної фізичної культури |
Корекційно-розвиткові заняття
Навчальні плани для спеціальних ЗЗСО для дітей з ООП обов’язково включають години корекційно-розвиткових занять, зміст яких зумовлений особливостями психофізичного розвитку здобувачів освіти і реалізується через курси:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Повноцінність базової загальної середньої освіти здобувачів освіти спеціальних ЗЗСО для дітей з особливими освітніми потребами забезпечують за реалізації інваріантної, варіативної частин навчального плану та корекційно-розвиткових занять, які обов’язково фінансують з відповідного бюджету.
Типова освітня програма спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами затверджена наказом МОН України від 12.06.2018 № 627,
наказом від 26.07.2018 № 815 навчальні плани в таблицях 16 і 17 викладені у новій редакції