Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Особливості вокальної роботи з дошкільниками

  • 1 серпня 2018
  • 433

Як організувати вокальну роботу з дітьми дошкільного віку

Медичні огляди працівників: тримаємо на контролі

Ніна ОмельяненкоШеф-редактор управлінських видань MCFR Освіта
Як у пісні співають «...Усе в твоїх руках. І навіть я...», так і весь контроль у руках керівника закладу освіти. Якщо деякі його питання керівник може делегувати своїм заступникам, то контроль за своєчасним проходженням працівниками обов’язкових профілактичних медичних оглядів ліпше залишити за собою

Обов’язковою умовою ефективного навчання дітей є яскравий показ педагога: чи то емоції, чи то руху, чи то інтонації.

Дорослий має добре володіти своїм голосом і багато співати під час заняття. Жести, мелодику голосу діти легко копіюють і переймають без особливих роз’яснень. Найпотужнішим механізмом набуття будь-яких знань і досвіду в цьому віці є наслідування.

Найоптимальніша динаміка для дитячого співу — piano. Голосний спів притуплює слухову увагу, й діти «скочуються» до нечистого інтонування.

Проводьте вокальну роботу в межах природного звучання дитячого голосу.

Голосовий апарат — гортань із голосовими зв’язками — у дітей ще недостатньо розвинені. Зв’язки короткі, звук дуже слабкий, він посилюється резонаторами. Грудний (низький) резонатор розвинений слабше, ніж головний (верхній), тому голос у дітей звучить не дуже потужно, хоча часом і дзвінко. Уникайте форсування звуку, під час якого у дітей розвивається низьке, невластиве їм звучання. Використовуйте пісні зі зручною теситурою, тобто такі, в яких більшість звуків — високі, низькі ж — лише прохідні.

Зручними (примарними) звуками для дітей старшого дошкільного віку здебільшого є звуки в діапазоні від фа першої октави до до другої октави. Саме в цих межах звучання найлегше, найприродніше.

14 дитячих поспівок у малюнках

Компоненти вокальної роботи

Вокальна робота з дітьми

Звертайте увагу на чистоту інтонування дітей. Фальшивий спів зазвичай підтверджує недостатню координацію між слухом і голосовим апаратом. Цей недолік можна виправити, систематично виконуючи нескладні вокальні вправи — співаючи коротенькі пісеньки з ігровим змістом, побудовані на віршах із чотирьох рядків та певному типі розгортання мелодичної лінії: «гойдалка», «скочування з гірки», «підйом на гірку» тощо.

Наступним компонентом успішної вокальної роботи є інтеграція музики, слова та руху. Для цього пропонуйте дітям під час співу малювати мелодію в повітрі рукою-«музичним пензликом». Це допоможе наочно уявити лінію пісні. Діти співають і одночасно «малюють» напрям музичних звуків: поступовий рух, тупцювання, зупинка, зигзаг, стрибок тощо.

З вихованцями, у яких вокальні здібності виражені не яскраво, цю роботу проводьте систематично.

Слідкуйте за правильним диханням дітей: воно впливає на якість співу, формує довершеність мелодичних фраз, що дає змогу отримати більший художній ефект від виконаного музичного твору.

Логоритміка на музичних заняттях

Необхідно також працювати над виробленням у дітей уміння чітко проспівувати слова, слідкувати за логічними, музичними й словесними наголосами. Привчайте дітей до особливостей співочої вимови слова, без надмірного акцентування голосних звуків у переднаголошеному складі.

Як вибрати репертуар

Добираючи репертуар, пам’ятайте про естетичні завдання та про розширення музично-художнього світогляду дитини. Для цього охоплюйте різні жанри та стилі.

Один із важливих критеріїв у доборі співочого репертуару — психофізичні можливості конкретної дитини. Дотримання цих чинників забезпечить нормальний поступовий розвиток голосу, створить міцний фундамент для укріплення голосового апарату, накопичення вокальних навичок та вмінь.

Музичні вподобання дітей формуються в інформаційно-звуковому просторі, який нині заповнений не завжди якісними музичними творами. Сучасний побут практично залишив дітей без спілкування із природою, за допомогою якої століттями виховувалися в людині ліпші якості художника: мрійливість, доброта, милосердя, прагнення до ідеалу. Тож дуже важливо пробуджувати в дитині творчу ініціативу, любов до контакту з природою, живого процесу музикування.

Кожне заняття має відбуватися на емоційному підйомі. Лише «емоційне пробудження розуму», як казав Василь Сухомлинський, дає позитивний результат у роботі з дітьми. А це означає, що живе, творче, активне проведення кожного заняття — обов’язкова умова розвитку і співочих здібностей дітей.

12 рекомендацій, як піклуватися про свій голос

Юлія Герасимова, музичний керівник дошкільного навчального закладу — центр розвитку дитини № 31 «Барвінок», м. Дніпродзержинськ, Дніпропетровська обл.

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти