Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Адаптивний вересень у першому класі НУШ

  • 23 серпня 2018
  • 28456

Ключові завдання вчителя першого класу Нової української школи на вересень — у таблиці

Вересень у 1 класі НУШ — адаптивний. 
На реалізацію цього завдання наказом МОН України від 20.08.2018 № 923 затверджено Методичні рекомендації щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу.

Умови адаптації в перший місяць навчання

У презентації МОН України на Серпневій конференції – 2018 виокремлено 5 умов адаптації першокласників в перший місяць навчання, коли діти:

  • знайомляться зі школою та класом
  • мають легкий портфель, без важкого приладдя і книжок
  • вивчають безпечну дорогу від дому до школи
  • опановують і приймають правила класу
  • напрацьовують алгоритми повсякденного життя в школі.

Перший місяць в 1 класі
Адаптація першокласників у вересні

Основна новація провадження освітнього процесу в 1-х класах ЗЗСО — структурування змісту початкової освіти на засадах інтегративного підходу у навчанні.

Медичні огляди працівників: тримаємо на контролі

Ніна ОмельяненкоШеф-редактор управлінських видань MCFR Освіта
Як у пісні співають «...Усе в твоїх руках. І навіть я...», так і весь контроль у руках керівника закладу освіти. Якщо деякі його питання керівник може делегувати своїм заступникам, то контроль за своєчасним проходженням працівниками обов’язкових профілактичних медичних оглядів ліпше залишити за собою

Дидактичний зміст процесу інтеграції полягає у взаємозв’язку змісту, методів і форм роботи.

Інтеграцію навчального матеріалу з різних навчальних предметів здійснюють:

  • навколо об’єкта чи явища довкілля
  • задля розв’язання проблеми міжпредметного характеру
  • аби отримати творчий продукт тощо.

Тематичний простір

Серед оптимальних моделей інтеграції у початковій школі виокремлено інтеграцію навколо соціокультурної теми/проблеми під час тематичних днів/тижнів.
Створення єдиного тематичного простору дає змогу:

  • уникнути дублювання інформації у змісті різних навчальних дисциплін
  • розглянути аналогічний матеріал одночасно з різних боків, за допомогою різних дидактичних засобів.

Так учитель забезпечить:

  • збалансованість у сприйманні інформації різних освітніх галузей
  • психологічно комфортну атмосферу навчальних занять.

Перші тижні навчання в 1-му класі — важливий етап для створення в класній спільноті:

  • атмосфери прийняття, довіри, взаємозацікавленості
  • бажання слухати одне одного, висловлюватися.
  • основи для усної взаємодії учителя з учнями та учнів між собою.

Тому у вересні потрібно приділяти ключову увагу:

  • знайомству
  • коротким розповідям про захоплення, улюблені ігри тощо.

Вересень адаптації першокласника

У матеріалах Серпневої конференції – 2018 зібрано навчальні матеріали для роботи з першокласниками в адаптаційний період.

У перший місяць застосовна Модельна навчальна програма для 1-го класу та навчально-методичні матеріали, розроблені на перші чотири тижні початку нового навчального року (авторський колектив під керівництвом Романа Шияна). Тут закладено тематичний інтегрований підхід — кожен тиждень присвячено окремій темі.

Можна скачати

Модельна навчальна програма для 1-го класу та навчально-методичні матеріали

Пам’ятка «Адаптивний ВЕРЕСЕНЬ у 1 класі»:

Завдання та очікувані результати адаптивного вересня

Тема тижня

Завдання тижня

Очікувані результати на кінець тижня

Відповіді тижня

учні знають

учні вміють

Я — ШКОЛЯР

Створити умови для цікавого й радісного навчання

Організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями

Навчати активного слухання в умовах усного спілкування

Навчати взаємодії в парах та групах

Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до школи й у школі

Допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання

Що означає бути учнем/ученицею школи

Чому важливо вчитися

Правила поведінки на уроці

Правила безпечної поведінки дорогою до школи та додому

Звертатися до однокласників і вчителя на ім’я

Уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування

Взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей

Поводитися на уроці згідно з правилами

Дотримуватися правил безпечної поведінки дорогою до школи та додому

Навіщо мені ходити до школи?

Що я очікую від шкільного життя?

Хто я? Хто мої однокласники?

Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?

Що покласти у шкільний ранець?

МІЙ/НАШ КЛАС

Сприяти творчій атмосфері і готовності учнів до навчання

Організувати учнів до ознайомлення із приміщеннями шкільної будівлі та класним середовищем

Навчати активного слухання в умовах усного спілкування

Мотивувати до писемного мовлення як особливої форми спілкування

Навчати взаємодії в парах та групах

Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо)

Заохотити учнів до покращення класних осередків (озеленення класної кімнати, поповнення бібліотеки)

Допомагати дітям виявляти активність і відповідальність у процесі творення класної спільноти, сприяти розвитку дитячого самоврядування

Закласти основи взаєморозуміння, співпраці, згуртування колективу дітей, батьків і вчителів

Які приміщення є в шкільній будівлі

Які змістові осередки є в класній кімнаті

Права і обов’язки в учнів та вчителя

Правила безпечної поведінки в класній кімнаті

Орієнтуватися в шкільній будівлі

Озвучувати власні потреби і довільно пересуватися класом

Уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування

Взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей

Дотримуватися правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо)

Як знайти свою класну кімнату?

Як почуватися комфортно у класі?

Як створити безпеку і затишок у класі?

Як нам стати класною спільнотою?

Чого ми можемо досягнути спільно?

МОЇ ДРУЗІ

Створювати у класі дружнє середовище — простір, де цінують дружбу і друзів

Допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки

Сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей

Сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті

Формувати відповідальне ставлення до тварин

Хто такий друг

правила дружньої поведінки

Правила дбайливого ставлення до тварин

Уживати форму кличного відмінка у звертанні (без називання термінів) та ввічливі слова

Вести діалог, увічливо спілкуватися з однолітками та дорослими

Слухати й чути один одного в умовах спілкування

Дотримувати правил дружби та налагоджувати дружні стосунки у класній спільноті, серед однолітків

Доглядати домашніх улюбленців

Хто такі друзі?

Яким має бути друг (подруга)?

Як знайти друзів?

Чому нам цікаво разом?

Як піклуватися про друзів — домашніх улюбленців?

Як зберегти дружбу?

МОЄ ДОВКІЛЛЯ

Ознайомити дитину з поняттям «довкілля»

Навчити дитину розрізняти об’єкти природи (жива/нежива) і рукотворні тіла

Навчити взаємодії в парах та групах

Навчити правил безпечної поведінки в довкіллі

Допомогти учням засвоїти норми етичного ставлення до природи

Що таке довкілля

Назви рослин, які ростуть на шкільному подвір’ї

Правила поведінки в довкіллі

Чому потрібно зберігати довкілля

Розпізнавати природне і створене людиною довкілля

Пояснити важливість довкілля в житті людини

Досліджувати предмети за допомогою органів чуттів

Працювати в парах і групах

Наводити приклади бережливого ставлення до довкілля

Дотримувати правил безпечної праці та поведінки в довкіллі

Що мене оточує?

Які «таємниці» має шкільне подвір’я?

Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї?

Кольори та звуки довкілля — які вони?

Як поводитись у довкіллі, щоб не зашкодити собі і йому?

Підручники для 1 класу у форматі pdf

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти