Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Посібник для вчителя «Українська історія в кінофільмах»

  • 21 вересня 2018
  • 1474

Укладено посібник для вчителя «про фільми, які дарують надію, що майбутнє України буде набагато ліпше, аніж її історичне минуле». Посібник можна використати на уроках історії України, з медіаграмотності та інтегрованих уроках історії і літератури

Посібник для вчителя «Українська історія в кінофільмах» (Київ, 2018) орієнтований на вчителів, які викладають:

  • історію
  • медіаграмотність.

Зміст посібника «Українська історія в кінофільмах»

Як стверджують укладачі (О. Волошенюк, Л. Новікова, С.Тримбач, Г. Черков), за допомогою посібника учитель, звертаючись до українських кінотекстів, може:

  • організовувати дискусії серед учнів про конфліктні ситуації та складні соціальні процеси в історії Україні
  • проводити:
    • курси за вибором
    • факультативні курси
    • виховні години
    • заняття гуртків юних істориків, журналістів тощо
  • популяризувати кінематографічну грамотність.

Для уроків з історії України

У посібнику «Українська історія в кінофільмах» окремими розділами подані розробки занять за кінофільмами:

назва х/ф

на уроках яких класів можна використати

теми уроків «Історія України»

  • «Коліївщина»
    реж. І. Кавалерідзе

8-мі класи

  • розділ 3: «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.»
  • «Вавилон ХХ»
    реж. І. Миколайчук,
    за мотивами роману «Лебедина зграя» В. Земляка

10-ті класи

  • «Земля»
    реж. О. Довженко
  • «Білий птах з чорною відзнакою»
    реж. Ю. Іллєнко

11-ті класи

  • тема 1: «Україна в роки Другої світової війни (1939–1945 рр.)
  • тема 2: «Україна в перші повоєнні роки (1945–початок 1950-х рр.)»
  • кіно часів німецько-радянської війни —
    за х/ф «Райдуга» реж. М. Донського
  • тема 1: «Україна в роки Другої світової війни (1939–1945 рр.)»

Також у додатку наведено перелік 50 українських фільмів доби незалежності від українських кінознавців.

Яку навчально-методичну літературу обрати вчителям НУШ

Посібник з кінограмотності у контексті медіаграмотності

У вступі до посібника укладачі наголошують на медіаграмотності як на одній із сучасних ключових життєвих навичок та на важливості підвищення рівня медіаграмотності в суспільстві, зокрема завдяки шкільній освіті.

ЮНЕСКО визнає кінограмотність за необхідну складову медіа-інформаційної грамотності. Кінематограф вважають ефективним і популярним способом поширення соціальних, моральних і культурних повідомлень.

Кіно як ніяке інше середовище налагоджує емоційну й пізнавальну комунікацію, не просто відзеркалюючи картину суспільства, а й відбиваючи його образ з усіма цінностями, звичаями, надіями і страхами.

Тож, вважають, уже на часі внести до «порядку денного» європейської системи освіти такі предмети, як:

  • кіноосвіта
  • кінограмотність.

Причому не як факультатив, а як інтегрована частина шкільної програми.

Навіщо кіноосвіта і кінограмотність

Фільм — це медіатекст, через який можна навчитися критичному мисленню й аналізу. Аналіз та інтерпретація фільмів є основними методами кіноосвіти.

Основа ефективного аналізу — володіння граматикою кіномови.

Функції аналізу та інтерпретації фільму під час вивчення шкільної програми можуть бути різними. У посібнику подано етапи та різновиди аналізу кінофільмів, які вчитель може застосувати на уроках.

Кіноосвіта й кінограмотність сприяють:

  • засвоєнню навичок оцінки кінотексту з позицій ідеології, етики та естетики
  • обізнаності про місце й функцію фільму в сучасній культурі у контексті інших видів мистецтва та масових комунікаційних засобів
  • напрацюванню навичок критичного мислення.
  • вивченню граматики кіномови
  • усвідомленню і розумінню образної мови кіно.

Кінодійсність так само сильно і безпосередньо впливає на чуттєвість людини, як і власне дійсність.

 

Діяльність команди психолого-педагогічного супроводу: запитання і відповіді

Інна ГорбенкоПсихолог, доцент кафедри менеджменту освіти і практичної психології Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, канд. пед. наук
У педагогів-практиків існує чимало запитань щодо команди психолого-педагогічного супроводу, її функцій, принципів роботи, механізму надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та тих чи тих аспектів організації цієї команди

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти