Вивчаємо англійську мову з дітьми раннього віку співаючи

423
Активне засвоєння дітьми іноземної мови позитивно позначається на їхньому сприйнятті та мисленні, розвиває мовленнєвий апарат, стимулює їхню увагу та творчу уяву. Особливо результативним є опанування іноземної мови у поєднанні з музикою

Тренд вивчати іноземну мову у дошкільному віці стає дедалі популярнішим. Адже відомо, що будь-яку іноземну мову діти ліпше і швидше засвоюють саме у ранньому віці — усі звуки, що чують навколо, вони всотують, як губка. Тому не варто відкладати вивчення іноземної мови до начебто сприятливіших умов свідомого віку, бо ймовірність того, що діти з віком сприйматимуть її на тому самому рівні комфорту, як і рідну, лише зменшуватиметься.

Безперекладний метод

Через особливості сприймання дітей раннього віку найефективнішим для них є безперекладний метод («іноземна як рідна»). На заняттях за цим методом діти не вивчають мову, а природно засвоюють її — призвичаюються до звучання, «схоплюють» фонетичні особливості, інтуїтивно осягають закономірності побудови граматичних структур тощо. Зрештою, діти навчаються головному — думати іноземною мовою, а не перекладати подумки, як часто роблять дорослі.

Включення у заняття з вивчення англійської мови різних видів музичної діяльності дає педагогові можливість:

  • розробити комплексні вправи, у яких органічно поєднується почуте, зображене, відтворене у діях
  • викликати у дітей позитивну емоційну реакцію
  • довго утримувати їхню зацікавленість та увагу
  • активізувати у дітей процес сприймання
  • полегшити запам’ятовування дітьми нових слів та мовленнєвих зворотів.

Окрім того, за допомогою правильно дібраного музичного супроводу педагог створює необхідну атмосферу, стимулює активність дітей, емоційно врівноважує їх тощо. А максимального навчально-виховного ефекту досягають завдяки використанню музики у формі прямої дії — безпосередньому інструментальному музикуванні, співах, таночках, виконанні різноманітних рухів з музикою.

Навчаємося співаючи

Спів — один з найзручніших видів музичної діяльності для занять з англійської мови. Із жанрового розмаїття пісень нескладно обрати такі, що найліпше відповідатимуть умовам того чи того завдання або вправи.

Зручними і завжди доречними є пісні-вітання, пісні-прощання, пісні зі звуконаслідуванням і різноманітні пісні-ігри.

Пісні-вітання

Пісні-вітання на заняттях допомагають:

  • установити контакт з дітьми (а також їхніми батьками, якщо вони присутні на занятті)
  • зняти емоційне напруження
  • розвіяти почуття невпевненості і недовіри
  • швидше адаптуватися до нових умов
  • познайомитися одне з одним та з педагогом.

А якщо група нещодавно сформована, діти відчуватимуть себе вільніше. Окрім того, пісні-вітання задають заняттям певного ритму, від початку створюють доброзичливу атмосферу.

Пісня-вітання «Give me your hand!»

МЕТА:

  • засвоїти англомовні вітальні вислови «Good morning!» та «Hello!»
  • закріпити у рухах дієслова «to give», «to take», «to show», «to smile», «to dance»
  • вивчити англомовні назви частин людського тіла «hand» та «face».

ХІД:

Педагог:              Hello, boys and girls!

                              Good morning!

Педагог показує дітям, як вітатися за руку.

Педагог:              Let’s say hello and shake hands!

Діти промовляють слово «Hello!» та вітаються одне з одним за руку.

Педагог:              Now let’s sing together!

                              Look at me and repeat!

Педагог починає співати пісню, кожен куплет якої супроводжує рухами. Діти повторюють за ним. Упродовж першого куплету всі вітаються одне з одним за руку, другого — усміхаються, повертаючись одне до одного, третього — беруться за руки й ведуть хоровод.

Пісні зі звуконаслідуванням

Завжди привабливими для дітей є пісні зі звуконаслідуванням: вони зацікавлюють, звеселяють, викликають бажання неодноразово повторювати пісню. Так педагог має змогу спрямовувати свої зусилля на розвиток у дітей:

  • уяви та образного мислення
  • мовленнєвих апарату та навичок
  • фонематичного слуху.

Пісня зі звуконаслідуванням «What animals say»

МЕТА:

  • вивчити з дітьми англомовні назви таких тварин: «cat», «dog», «mouse», «cow», «bird», «pig», «frog», «wolf».

МАТЕРІАЛИ:

  • великі яскраві картинки, на яких зображені окремо: кіт, собака, мишеня, корова, будь-який птах, поросятко, жабка, вовк.

ХІД:

Педагог:              Children, do you love animals?

                              Do you know what they say?

                              Let’s look at the pictures and sing together.

Педагог співає пісню і одночасно демонструє зображення відповідних тварин. Діти підспівують педагогу і намагаються повторити слова.

Пісні-ігри

Особливе значення на заняттях мають пісні-ігри, позаяк відповідають прагненням дітей до руху та забавок.


Зверніть увагу!

Діти раннього віку не потребують надто рухливих ігор — вони здебільшого спостерігають, копіюють та наслідують. Тож доцільно пропонувати вправи, де в ігровій формі відтворена певна ситуація, дія, як-от саджання квітів, кермування авто тощо.


Саме пісня є чинником, що:

  • наповнює ігровий процес життєвою енергією
  • впорядковує рухи дітей, підказує їм послідовність дій
  • спрямовує фантазію.

Пісня-гра «In my garden»

МЕТА:

  • засвоїти дієслова «to grow», «to plant», «to dig», «to pack»; іменники «garden», «flower», «ground», «hole»; числівники «one», «many»
  • закріпити у рухах дієслова «to grow», «to plant», «to dig», «to pack».

МАТЕРІАЛИ:

  • три картки, на одному боці кожної з яких зображено одну квітку — троянду, лілію, тюльпан, а на другому — багато тих самих квіток.

ХІД:

Педагог:              Boys and girls, let’s plant some flowers!

                              Look, what beautiful flowers we have.

                              This is a rose, and these are many roses.

                              This is a lily, and these are many lilies.

                              This is a tulip, and these are many tulips.

Педагог показує дітям одну за одною три картки з квітами, називаючи їх. При цьому звертає увагу дітей на кількість зображених квітів — одна квітка чи багато квітів. Діти голосно виголошують назви квітів.

Педагог:              Now let’s plant them!

                              Dig a hole in the ground.

                              Plant a flower.

                              Now pack the ground with your hands.

Кожну свою фразу педагог супроводжує рухами, які відтворюють процес садіння квітів: «викопує» ямку у землі («Dig a hole in the ground»), «саджає» у неї квітку («Plant a flower»), «пригортає» квітку землею («Now pack the ground with your hands»). Діти повторюють рухи педагога.

Педагог:              Wonderful!

                              Now let’s turn on the music and sing together.

Педагог співає пісню та імітує процес саджання квітів. Діти підспівують і копіюють рухи педагога.

Пісні-прощання

Будь-яке заняття потребує логічного завершення, і цю роль чудово виконують пісні-прощання. Завдяки таким пісням педагог має змогу:

  • врівноважити дітей після ігор
  • закріпити позитивне враження від заняття
  • викликати бажання зустрітися знову.

Пісня-прощання «Bye, bye, bye, goodbye!»

МЕТА:

  • навчити дітей англомовним прощальним висловам «Bye», «Goodbye»
  • закріпити вислів «Goodbye» у рухах.

ХІД:

Педагог:              Well, our lesson is over!

                              It’s time for a goodbye-song.

                              Let’s say goodbye to each other!

                              Let’s sing together, look at me and repeat!

Педагог співає пісню і супроводжує її відповідними до тексту рухами. Діти підспівують і повторюють рухи педагога.



Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Складаємо наказ: 5 хвилин і готово» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах

Отримайте ключики від усіх дверей!

Для реєстрації потрібна лише хвилинка, а скільки потім користі...

Адже під рукою:

• найсвіжіші новини освітньої сфери

• поради для безпомилкової роботи

• шпаргалки для скачування

• нормативні документи

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

Витратіть на реєстрацію лише 57 секунд і отримайте доступ до:

форм та зразків для скачування
✓ актуальних статей від редакції
✓ докладних відповідей на складні робочі ситуації
✓ найсвіжіших новин галузі
нормативних документів



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль