Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Про інвентаризацію в ЗДО: 4 етапи

  • 9 жовтня 2018
  • 3814

Про порядок проведення інвентаризації в закладі дошкільної освіти в умовах НП(с)БОДС та її підсумки

Порядок проведення інвентаризації в закладі дошкільної освіти визначений Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затв. наказом МФУ від 02.09.2014 № 879.

Медичні огляди працівників: тримаємо на контролі

Ніна ОмельяненкоШеф-редактор управлінських видань MCFR Освіта
Як у пісні співають «...Усе в твоїх руках. І навіть я...», так і весь контроль у руках керівника закладу освіти. Якщо деякі його питання керівник може делегувати своїм заступникам, то контроль за своєчасним проходженням працівниками обов’язкових профілактичних медичних оглядів ліпше залишити за собою

Відповідно до вимог п. 4 розділу I Положення № 879 забезпечення проведення інвентаризації в закладі покладається на посадову особу, яка здійснює керівництво закладом відповідно до установчих документів та вимог законодавства, — це, себто, директор ЗДО.

Повноваження директора ЗДО під час інвентаризації

У ході проведення інвентаризації керівник ДНЗ/ЗДО повинен:

  • створити комісію з інвентаризації
  • забезпечити умови, необхідні для проведення суцільної інвентаризації, як у випадку проведення обов’язкової інвентаризації:
    • складання річної звітності
    • припинення юрособи
    • зміна керівника чи матеріально відповідальних осіб
    • техногенна аварія
    • пожежа чи стихійне лихо
    • крадіжка
    • наявність відповідного судового рішення тощо
  • визначити:
    • об’єкти, які підлягають інвентаризації
    • періодичність і строки проведення інвентаризації (для певних видів зобов’язань і активів вони можуть визначатись або в Положенні про облікову політику ЗДО, або в наказі керівника навчального закладу на початку року).

Зауважте!

Строки інвентаризації, встановлені в ЗДО, не можуть перевищувати строків, визначених у пунктах 7 і 10 розд. I Положення № 879

Строки проведення щорічної інвентаризації
Строки проведення інвентаризації

Результати проведеної в ЗДО інвентаризації мають підтверджувати, що зобов’язання й активи навчальний заклад обліковує відповідно до Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі — НП(с)БОДС.

Зокрема, на річну дату балансу:

  • активи повинні відповідати критеріям визнання ОЗ, або запасам
  • оцінка активів повинна відповідати справедливій вартості.

Як провести інвентаризацію: шпаргалка для керівника

Як провести інвентаризацію: шпаргалка для керівника

Етапи проведення інвентаризації в ЗДО

У процесі інвентаризації в ЗДО можна виокремити 4 етапи, а саме:

  1. Утворення комісії з інвентаризації
  2. Забезпечення умов для проведення інвентаризації
  3. Проведення перевірки фактичної наявності активів і зобов’язань
  4. Оформлення результатів інвентаризації.

До фінансової автономії ЗДО: шпаргалка для директора

Етап 1. Утворення комісії з інвентаризації

Утворення комісії з інвентаризації відбувається шляхом видання керівником ЗДО розпорядчого документа — наказу про створення інвентаризаційної комісії (якщо обсяг робіт великий — тоді робочих інвентаризаційних комісій).

Етап 2. Забезпечення умов для проведення інвентаризації

Керівник ЗДО перед тим, як розпочати інвентаризацію в навчальному закладі, повинен проконтролювати настання всіх необхідних умов для її проведення, а саме:

  • обробка всіх документів щодо руху активів повинна бути завершена
  • кінцеві на дату інвентаризації реєстри видаткових і прибуткових документів (звіти про рух активів) повинні бути сформовані
  • залишки активів на момент проведення інвентаризації повинні бути визначені у повному обсязі
  • ваговимірювальні прилади повинні знаходитись у справному стані.

Крім того, до моменту проведення інвентаризації в ЗДО необхідно:

  • згрупувати активи (розсортувати та розкласти їх у місцях зберігання за назвою, розмірами і сортами в зручному для підрахунку порядку)
  • отримати від матеріально відповідальних осіб розписки про те, що до початку проведення інвентаризації:
    • видаткові й прибуткові документи на активи здані в бухгалтерію
    • цінності, які надійшли під їх відповідальність, — оприбутковані (а цінності, що вибули, — відповідно списані).

Як розпочати самостійний бухоблік у дошкільному закладі

Етап 3. Проведення перевірки фактичної наявності активів і зобов’язань

Комісія з інвентаризації закладу дошкільної освіти шляхом проведення обов’язкового підрахунку, обміру і зважування встановлює наявність:

  • основних засобів
  • нематеріальних активів
  • готівки, грошових коштів та їх еквівалентів, бланків документів суворої звітності
  • біологічних активів
  • запасів
  • кредиторської і дебіторської заборгованості
  • незавершених капітальних інвестицій
  • доходів і витрат майбутніх періодів, резервів і забезпечень.

Відомості щодо перевірених цінностей комісія заносить до:

  • інвентаризаційних описів
  • актів інвентаризації.

Відомості щодо активів, які не належать ЗДО, але перебувають у його розпорядженні, комісія також заносить до інвентаризаційних описів з їх розподілом на:

  • орендовані
  • прийняті на переробку, відповідальне зберігання тощо.

Етап 4: Оформлення результатів інвентаризації

Результати проведеної інвентаризації в ЗДО — це:

  • інвентаризаційні описи (акти інвентаризації), оформлені відповідно до вимог законодавства, підписані всіма членами комісії і передані до служби з бухгалтерського обліку для проведення перевірки й відображення результатів інвентаризації в обліку
  • порівняльні відомості, складені бухгалтерською службою (у таких відомостях служба зазначає, зокрема, розбіжності, виявлені між даними бухобліку і актів інвентаризації/інвентаризаційних описів)
  • висновки щодо причин розбіжностей, виявлених між фактичною наявністю активів (зобов’язань) і даними бухобліку, які наведені у звіряльних відомостях (вказані висновки інвентаризаційна комісія відображає у письмовому протоколі)
  • протокол інвентаризаційної комісії, затверджений керівником ЗДО у 5-денний строк після закінчення інвентаризації
  • результати інвентаризації, відображені (на підставі затвердженого протоколу) в бухобліку та фінансовій звітності за звітний період, в якому закінчена інвентаризація.

Зауважте!

Типові форми відображення навчальними закладами результатів інвентаризації затверджено наказом МФУ від 17.06.2015 № 572

Хто аналізує матеріали інвентаризації ЗДО

Пунктом 20 розд. ІІ Положення № 879 передбачено, що матеріали інвентаризації, проведеної в ЗДО, на предмет її відповідності Положенню визначає:

  • уповноважена комісія, утворена в навчальному закладі
  • або відповідальні особи, визначені наказом керівника.

Як провести інвентаризацію: шпаргалка для керівника

Регулювання інвентаризаційних різниць

Порядок регулювання виявлених інвентаризаційних різниць визначено в п. 4 розділу IV Положення № 879. Зокрема, вказаний порядок передбачає, що:

  • виявлені в лишках основні засоби і нематеріальні активи ЗДО оприбутковує зі збільшенням доходів спеціального фонду
  • виявлені в лишках цінні папери, грошові кошти, їх еквіваленти та інші оборотні матеріальні цінності відображають в обліку зі збільшенням доходу звітного періоду спеціального фонду.

Приймаємо благодійну допомогу у вигляді товарі

Що робити з виявленою нестачею запасів ЗДО

Нестача запасів ЗДО у межах встановлених норм природної втрати за розпорядженням керівника закладу списується на витрати.

Однак, тут слід врахувати, що:

  • норму природної втрати можна застосовувати лише у разі встановлення фактичних нестач, тобто після взаємозаліку лишків і нестач цінностей внаслідок пересортиці
  • якщо норми природного убутку не застосовуються, тоді втрату цінностей потрібно розглядати як нестачу понад норму
  • понад норму природної втрати, а також убуток внаслідок псування цінностей списується з балансу та відноситься на рахунок винних осіб.

Якщо осіби, винні у нестачі, не встановлені

Якщо особи, винні у створенні нестачі в ЗДО, не встановлені, то вартість цінностей зараховується на витрати звітного періоду, а сума втрат (збитків) зараховується на позабалансовий рахунок 072 «Невідшкодовані нестачі і втрати від псування цінностей» до часу встановлення винних осіб/закриття справи в порядку, визначеному законодавством.

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти