Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Приклад освітньої програми закладу загальної середньої освіти

  • 22 листопада 2018
  • 8523

Огляньмо-но приклад освітньої програми, розробленої для навчально-виховного комплексу

Основа для розроблення освітньої програми — це стандарт освіти відповідного рівня (ч. 1 ст. 33 Закону про освіту).

Зміст освітньої програми

Освітня програма містить:

  • вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою
  • перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність
  • загальний обсяг навчального навантаження
  • очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Зауважте!

Освітні програми повинні передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти

ЗЗСО вправі використовувати типові або інші освітні програми

Освітні програми можуть мати корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами

⇒ Методичні рекомендації на 2018/2019 навчальний рік

⇒ Навчальні плани для ЗЗСО ІІ ступеня (гімназія)

⇒ Навчальні плани для учнів з особливими освітніми потребами

Освітня програма навчально-виховного комплексу

Особливістю організації освітнього процесу в НВК є поєднання рівнів дошкільної та загальної середньої освіти.

⇒ Коли і чому зникнуть навчально-виховні комплекси

Розробка освітньої програми Рівненського НВК здійснена з використанням такого програмно-методичного забезпечення:

  • дошкільна освіта

Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (2016)

Програма «Впевнений старт» (2017)

Н. Гавриш, О. Безсонова. Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей: Методичні рекомендації щодо використання коректурних таблиць (К., 2017)

Н. Гавриш, І. Кіндрат. Пізнаємо світ разом: Методичний конструктор (Х., 2013)

Рібцун Ю. В. Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення: Програмно-методичний комплекс. (К., 2012)

  • початкова освіта

Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти І ступеня (наказ МОН України від 20.04.2018 № 407)

⇒ Як засвідчують схвалення освітньої програми закладу освіти

Структура освітньої програми

  • РОЗДІЛ 1

Призначення закладу та засіб його реалізації

  • РОЗДІЛ 2

Цілі та задачі освітньої діяльності закладу

  • РОЗДІЛ 3

Навчальний план

  • РОЗДІЛ 4

Особливості організації освітнього процесу та застосовуваних у ньому педагогічних технологій

  • РОЗДІЛ 5

Показники (вимірники) реалізації освітньої програми

  • РОЗДІЛ 6

Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

⇒ Базовий навчальний план початкової освіти

⇒ Навчальний план для 1 класу

Булінг педагогів: п’ять порад для нівелювання проблеми

Ольга КляпецьПсихолог-консультант, канд. психол. наук, Київ
«Заводилами» булінгу педагога здебільшого є ті самі діти, які цькують своїх однокласників. Вони вже мають досвід насилля чи глузування над іншими. Коли булери ігнорують правила дорослого життя та обирають жертвою педагога, то в такий спосіб посідають ще вищий ступінь у дитячій ієрархії.

Зразок освітньої програми Рівненського НВК № 1

РОЗДІЛ 1
Призначення закладу та засіб його реалізації

Ідея компетентнісного підходу до сучасної освіти є наскрізною і визначальною на сьогоднішній день.

Надання пріоритетів формуванню у дітей — як дошкільного, так і молодшого шкільного віку — формуванню готовності здобувати знання самостійно протягом усього життя поставило нагальну потребу у виробленні власної концепції розвитку комплексу, яка прокладає стратегічний напрям у роботі колективу закладу, допомагає поєднати цілі та очікуваний результат, усвідомити їх усім учасникам навчально-виховного процесу.

⇒ Забезпечення наступності між ЗДО та НУШ

Серед сучасних моделей освіти виділяють модель 4К, що включає чотири ключові компетентності, що починаються з букви «К»:

  • креативність
  • комунікація
  • кооперація (співпраця)
  • критичне мислення.

Реформування змісту та гуманізація цілей дошкільної та початкової освіти України, суть якого полягає в реалізації компетентнісної парадигми, орієнтує педагогів на впровадження у педагогічну практику цілісного підходу до розвитку особистості.

Важливим показником життєвої компетентності дошкільника та молодшого школяра, його життєздатності, спроможності правильно орієнтуватися у життєвих реаліях та допомагати собі розв’язувати проблеми є цілісне світобачення, фундамент якого закладається саме в дошкільному віці. Тому освітня діяльність у дошкільному віці має спрямовуватись на становлення дошкільної зрілості, важливою ознакою якої є сформованість базових особистісних якостей дитини, таких як:

  • міжособистісна злагода
  • міжособистісне партнерство
  • самостійність, чуйність
  • шанобливість
  • допитливість
  • спостережливість
  • креативність
  • розсудливість.

Вказані якості є базовими для становлення особистості дитини, ступінь їх розвитку визначає передусім рівень її психічної активності, створює можливості для подальшого саморозвитку на етапі молодшого шкільного дитинства.

⇒ Методика проведення інтегрованого уроку в школі

Призначення закладу:

Реалізація права дитини на здобуття дошкільної та початкової освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту на подальших етапах.

Основним засобом реалізації призначення закладу освіти є здійснення освітньої діяльності відповідно до загальноосвітніх програм двох ступенів освіти:

  • дошкільна освіта
  • початкова загальна освіта.

Реалізація призначення закладу здійснюється через забезпечення в освітній діяльності таких принципів:

  • гуманізм як норма поваги до особистості та основа побудови партнерського спілкування з дитиною
  • інтеграційні засади побудови та організації освітнього процесу
  • визнання самоцінності кожного вікового періоду та орієнтація на вікові особливості
  • створення сприятливих умов для формування і розвитку у дитини:
    • пізнавальних, психічних процесів
    • належної спрямованості на активність у соціумі
    • конструктивних мотивів поведінки
    • самосвідомості
    • позитивної самооцінки
    • самоповаги та шанобливого ставлення до тих, хто її оточує
  • урахування індивідуальних інтересів, здібностей, темпу розвитку дитини.

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти