Чи готові вчителі викладати за новим стандартом: дослідження МОН

7 грудня 2018
2246
Середній бал: 5 із 5

Міністерство освіти та науки України спільно з ДНУ «Інститут освітньої аналітики» провело дослідження умов реформування загальної середньої освіти на початку 2018-2019 н. р. в контексті освітньої діяльності вчителів 1 класів

Учителі перших класів пройшли навчання у різній формі для викладання у новій українській школі.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Результати вчителів, які пройшли дистанційну підготовку

98,2% учителів першого класу – респондентів дослідження пройшли дистанційну підготовку й отримали сертифікат на платформі EdEra.

Чи готові вчителі викладати за новим стандартом

⇒ Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН

89,1% учителів пройшли очну підготовку на базі обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.

Чи готові вчителі викладати за новим стандартом

Повністю (на «п’ятірку») готові до викладання за новим Державним стандартом початкової освіти лише більше третини (37,3%) опитаних. На «чотири» готові до викладання більше половини респондентів.

Чи готові вчителі викладати за новим стандартом

Серед тих, хто готовий викладати у першому класі за новими методиками, половина вважають, що вони більше готові до інтегрованого викладання, повністю готові – третина.

За методиками компетентнісного підходу повністю готові викладати 40,4% респондентів, на «чотири» бали підготовлені 48,0% вчителів. До групової роботи і діалогічного спілкування з учнями повністю готові більшість опитуваних (60,2% і 68,5% відповідно).

Чи готові вчителі викладати за новим стандартом

Готові до розробки власних освітніх/модельних навчальних програм більше половини респондентів (55,2 %), натомість не готові 38,9%.

Чи готові вчителі викладати за новим стандартом

Для планової роботи під час освітнього процесу більшість респондентів (91,4%) мають розроблене ними календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, 90,0% опитаних вже підготували план виховної роботи. Натомість план професійного саморозвитку мають лише 65,5% учителів перших класів, які відповідали на запитання опитувальника.

Чи готові вчителі викладати за новим стандартом

Роль вчителя за новим стандартом

Незважаючи на зміну парадигми освіти в бік зміщення акцентів на самоосвіту впродовж життя, майже третина респондентів (31,6%) і надалі вважають, що роль учителя полягає у наданні учням усього масиву знань, яким вони володіють.

Більш ніж три чверті (78,1%) учителів-респондентів дослідження відзначають, що їх функція полягає у формуванні компетентної особистості, а саме учня, який зможе самостійно, з використанням отриманих знань, вирішувати поставлені завдання.

Чи готові вчителі викладати за новим стандартом

Отже, більшість учителів перших класів-учасників опитування пройшли попереднє навчання і 37,3% з них повністю готові до викладання у новій українській школі на засадах компетентнісного навчання.

Більше половини вчителів готові до розробки власних освітніх/модельних навчальних програм. Загалом більшість респондентів мають підготовлені документи (календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, план виховної роботи, план професійного саморозвитку) для успішної і планової діяльності.

Більшість учителів погоджуються, що їх функція полягає у формуванні компетентної особистості, яка вміє критично мислити й розуміє користь знань для успішної самореалізації.

logo