Запобігання та протидія домашньому насильству: хто що робить

12 грудня 2018
1396
Середній бал: 5 із 5
  • Теми:

Дізнайтеся обов’язки працівників закладу освіти щодо запобігання та протидії домашньому насильству

Обов’язки керівника закладу щодо протидії насильству

Керівник закладу освіти має проводити роботу щодо запобігання та протидії насильству з учасниками освітнього процесу, зокрема щодо дітей та за участю дітей.

В обов’язки керівника також входить організація роботи практичного психолога та соціального педагога з постраждалими дітьми, соціально-психологічний супровід постраждалих.

Керівник закладу освіти визначає уповноважену особу з-поміж працівників закладу освіти для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках:

  • виявлення фактів насильства
  • отримання заяв від постраждалої особи/інших осіб.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Уповноважена особа закладу освіти з питань протидії насильству

Уповноважена особа закладу освіти зустрічається із дитиною, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження з нею та:

  • намагається розговорити, встановити контакт, довірливі взаємини
  • надає емоційну підтримку
  • проявляє інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію
  • дотримується конфіденційності щодо постраждалої особи
  • з’ясовує під час розмови коли сталася подія
  • повідомляє працівників психологічної служби закладу освіти про факт жорстокого поводження чи насильства.

У випадку виявлення фактів насильства уповноважена особа інформує по телефону чи електронною поштою протягом доби уповноважений підрозділ органу Національної поліції та службу у справах дітей — у разі коли постраждалою особою та/або кривдником є дитина.

Уповноважена особа фіксує необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів звернення про вчинення домашнього насильства закладу освіти. Також вона вживає заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалій особі відповідно до вимог законодавства.

Працівники закладу освіти передають уповноваженій особі закладу освіти, а у разі її відсутності — безпосередньо керівнику чи заступнику директора закладу освіти інформацію про дитину. Це робиться для того, аби спланувати подальші дії щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалому, у разі виявлення ознак або чинників, що можуть вказувати на:

  • домашнє насильство
  • складні життєві обставини
  • жорстоке поводження з дитиною.

Дії працівників психологічної служби закладу освіти

Працівник психологічної служби закладу освіти за потреби складає план корекційної роботи та здійснює соціально-педагогічний супровід з жертвою та її кривдником, особливо, якщо останній — інший учень (учні) закладу.

Також він за необхідності перенаправляє постраждалу особу до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо).

logo