-

Чи допускати до свята дитину, яка багато пропустила

14 грудня 2018
4698
Середній бал: 5 із 5

Підготовка до свята у самому розпалі. Що робити, коли діти захворіли й пропустили заняття? Чи допускати їх до виступу?

Музичний керівник покладає на підготовку свята багато зусиль. Його роботу презентують публічно, оцінюють і керівництво, і батьки вихованців. Тому з’являється тривога за якість свята, прагнення у будь-який спосіб дотягнути її до належного рівня.

Варто пам’ятати, що місія музичного педагога інша. Про це ніхто не сперечається, але за інерцією більшість підтримує застарілі показові заходи в дитячих садках. Це змушує музичного керівника працювати напоказ.

Поясніть батькам: варто «заплющити очі» на те, чи збивається дитина під час виступу, а натомість оцінити, чого дитина навчилася на музичних заняттях. Якщо дитині щось не вдалося на святі, головне — результат, який вона отримала в процесі спілкування з музикою.

Якщо це зрозуміють і батьки, й керівництво закладу, зникне запитання чи залучати дитину до свята.

Діти хочуть бути серед своїх друзів, частинкою свята. Тому не варто один із найяскравіших днів швидкоплинного дитинства перетворювати на екзамен для себе та малюків.

Планування та підготовка до свята

Педагогічна рада дитячого садка складає й затверджує план свят и розваг на весь навчальний рік. Це дає змогу організувати підготовку свята так, щоб до визначеної дати всі його учасники встигли засвоїти необхідний матеріал для реалізації творчого задуму.

Зверніться до методики музичного виховання та пригадайте, скільки занять передбачено на вивчення пісні, танцю, оркестрового номера. Якщо скоротимо цей час, отримаємо менше шансів розкрити красу та зміст музичних номерів. Діти невпевнено почуватимуться під час їх виконання.

Не варто в очікуванні високих результатів розучувати пісні й танці задовго до святкового ранку. Це теж матиме негативні наслідки — діти емоційно виснажаться, втратять інтерес до вивчених творів.

Правильно спланована підготовка до свята дає змогу всім дітям якщо не досконало вивчити репертуар, хоча б ознайомитися з ним так, щоб упевнено почуватися під час виступу.

Вибір репертуару

Вибираючи репертуар, звертайте увагу на його відповідність віковим можливостям дітей. Для цього проаналізуйте рівень умінь та навичок дошкільників.

Простий для запам’ятовування текст пісні або хореографічний малюнок танцю дають змогу емоційно яскраво виконувати номери, позбавляють дітей страху помилки.

Вальдорфський приклад вивчати музику

Часто сюжет свята можна доповнити тим, що дитина вже вміє. Скористайтеся її власним творчим досвідом: нехай дитина виконає добре відому пісню чи танець, улюблений вірш тощо. Так ви забезпечите дітям психологічний комфорт на святі та розвантажите їх під час підготовки.

Окрім складності музичного матеріалу, стежте за його кількістю. Нормативні документи та методичні рекомендації точно визначають тривалість свята для кожної вікової категорії.

Вікова категорія

Тривалість свята

молодші

25-30 хв

середні

30-40 хв

старші

40-45 хв

 

Режисура дитячих свят часто передбачає прихід дорослих персонажів, сюрпризні моменти, ігри, вручення подарунків, тож закономірно, що музичні номери будуть лише окремими фрагментами яскравого дійства. Якщо перенасичити свято виступами дітей, воно перетвориться на звітний концерт, виснажить учасників та позбавить очікуваної радості.

Розкрити потенціал кожної дитини та долучити до свята всіх без винятку можна тоді, коли:

  • чергувати сольні та групові виступи
  • показувати не лише завчені танці, а й анімаційні — такі, що не потребують попередньої підготовки, бо рухи повторюють за героєм або за текстом тут і зараз
  • використовувати пісні-повторювачі — спів за принципом «луна»
  • пропонувати імпровізаційні завдання
  • практикувати спільні виступи з батьками.

 

logo