Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Мотивація до самоосвіти вчителів

  • 8 січня 2019
  • 519

Характерна ознака професії вчителя — необхідність професійного розвитку упродовж усього періоду фахової діяльності. Поняття «професійний розвиток» визначають як зростання професійних досягнень у результаті накопичення нового й систематичного перегляду вже наявного практичного досвіду.

Науковці вирізняють три категорії знань, пов’язаних із навчанням і професійним розвитком педагогів:

  • знання, потрібні для практики, — їх отримують у закладах вищої освіти та в межах різних програм професійного розвитку
  • практичні знання, засвоєні під час педагогічної діяльності, — для вчителя вони є найважливішими;
  • знання про практику — ними оволодівають за допомогою критичного мислення, на основі аналізу власної діяльності, діяльності колег і під час практичних досліджень.

Професійний розвиток весь час потребує активної позиції педагога, адже ніколи не може вважатися завершеним.

Основна форма професійного розвитку педагогів — підвищення кваліфікації. Утім зараз професійний розвиток розглядають як довготерміновий процес систематичного надання можливостей і досвіду для зростання й розвитку в професії. Як молоді, так і досвідчені фахівці мають змогу здобувати нові знання.

Місце самоосвіти вчителя в системі методичної роботи

Сутність самоосвіти можна умовно визначити трьома складовими:

  • психологічний — самооцінка — невдоволеність — бажання змін
  • методичний — опрацювання фахової літератури, відвідування методичних заходів, тренінгів, вивчення курсів тощо
  • діяльнісний — дію, роблю — змінююсь сам — змінюю свою професійну діяльність.

Самоосвіта буде дієвою лише за наявності усіх цих складових.

У школі за організацію самоосвіти вчителів відповідає заступник директора з навчально-виховної роботи. Утім, наскільки відповідально ставиться до цього кожен педагог? Аби відповісти на це запитання, можна провести анкетування педагогів.

Вчителі в своєму професійному розвитку найбільше покладаються на участь у методичних заходах. Проте якою досконалою не була б система методичної роботи, чи стане отримане теоретичне й практичне знання власним надбанням педагога, залежить лише від нього.

Важливою є мотивація педагогів до самоосвітньої діяльності у психологічному, методичному й практичному (діяльнісному) аспектах. Як реалізувати це завдання в системі методичної роботи та яка роль належить заступнику директора?

Мотивація до самоосвіти вчителя: методи та прийоми

Конкретизуємо практичні напрями діяльності завуча щодо шляхів впливу на самоосвіту вчителів.

Насамперед учителям варто запропонувати такі форми й методи роботи з дітьми, які вони зможуть одразу застосувати практично під час семінарів-практикумів, тренінгів. Практичний компонент має спонукати педагогів самостійно опрацювати джерела, які допоможуть дізнатися більше про запропоновані форми роботи, доповнити та урізноманітнити їх.

Необхідно спрямовувати педагогів до методичних джерел, серед яких:

  • посібники
  • журнали
  • фахова література.

Важливо звернути увагу вчителів й на новий формат фахових журналів — електронний. Варто пам’ятати й про обмін інформацією між педагогами, тому для них слід організовувати методичні дайджести, колективні перегляди електронних журналів тощо.

Складаємо графік відпусток на 2019 рік

Ірина ЖитковаГоловний редактор MCFR Кадри
Графік відпусток складають щороку на наступний рік. Хоча процедура випробувана роками, перевірте, чи правильно склали графік відпусток на 2019 рік. Дізнайтеся, що буде, якщо графіка немає.

У контексті розвитку сучасних технологій доцільно спонукати педагогів використовувати інтернет-ресурси, «відвідувати» професійні спільноти, де можна знайти фахову інформацію й цікаві практичні розробки.

Важливо переконувати вчителів, що саме від них залежить їхній:

  • рівень професійної майстерності
  • якість професійного зростання
  • авторитет та імідж як педагога.

Потрібно самому бути прикладом щодо самоосвіти, демонструвати відкритість до інновацій. Адже самоосвітня діяльність заступника директора — вагомий чинник змін у діяльності педагогічного колективу.

Отже, заступник директора з навчально-виховної роботи має мотивувати вчителів до самоосвіти. Головне — знайти правильний підхід і дібрати цікаві форми роботи.

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти