Навчаємо дітей безпеці на ігровому майданчику взимку

2019
Щоб почуватися безпечно у довкіллі, дитина дошкільного віку має набути певний багаж знань і вмінь. Вона має не лише самостійно вирізняти основні небезпечні чинники і керуватися правилами безпечної поведінки, а й відповідно діяти за потреби

Формувати навички безпечної поведінки у дітей дорослі можуть різними способами, як-от:

  • подаючи особистий приклад
  • проводячи бесіди щодо правил безпечної поведінки
  • читаючи відповідну художню літературу
  • розглядаючи та обговорюючи певні ілюстрації.

Та все ж навички ліпше закріплюють, моделюючи певний спосіб поведінки в різних життєвих ситуаціях і багаторазово проживаючи його. Саме тому задля формування правил безпечної поведінки у дітлахів ліпше застосовувати проектний метод. При цьому маємо змогу не лише підвищити ефективність засвоєння правил безпечної поведінки, а й розвивати загальні здібності дітей.

У підсумку такої роботи малята:

  • практично набувають безпечної поведінки
  • уміють пояснювати, обґрунтовувати необхідність застосування відповідних правил за екстремальних ситуацій
  • підпорядковують свою поведінку, керуючись не так особистими мотивами, як загальноприйнятими нормами.

Щоб вдало реалізувати проект, скоординуйте діяльність усіх педагогів дошкільного закладу. Основне завдання — аби діти не лише самостійно опанували правила особистої безпеки та засвоїли нові знання про загальноприйняті норми поведінки, а й застосували їх на практиці.

«Безпека ігор на зимовому майданчику»

Педагогічний проект

МЕТА:

  • формувати у дітей старшого дошкільного віку навички безпечної поведінки на зимовому майданчику.

УЧАСНИКИ:

ЗАВДАННЯ:

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  • діти старшого дошкільного віку

  • розширювати й уточнювати уявлення дітей про те, що може бути небезпечним на зимовому майданчику

  • розуміння дітьми того, що може бути небезпечним в іграх на зимовому майданчику
  • вихователі груп

  • продовжувати вчити дітей правильної поведінки в ситуації небезпеки

  • правильна поведінка дітей у різних небезпечних ситуаціях на ігровому майданчику, формування свідомої дисципліни
  • батьки вихованців

  • стимулювати розвиток самостійності й відповідальності

  • уміння дітей вчасно звернутися за допомогою до дорослих
  • музичний керівник

  • розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, уяву, мислення, фантазію, комунікативні навички

  • знання інформації про себе та свій організм
  • інструктор з фізкультури

  • формувати навички особистої безпеки

  • уміння регулювати свою поведінку відповідно до кліматичних та погодних умов
  • вихователь

  • розвиток у дітей пізнавальної активності, творчих здібностей, комунікативних навичок
  • практичний психолог

Підготовчо-організаційний етап

На цьому етапі передбачено виконати такі завдання, як:

  • роз’яснити учасникам проекту важливість проблеми
  • дібрати методичну, науково­популярну та художню літературу, ілюстративний матеріал до теми
  • скласти орієнтовний план заходів задля координації дій педагогів і батьків
  • дібрати матеріал, іграшки, атрибути для ігрової, театральної, зображувальної та інших продуктивних видів діяльності.

Діагностичний етап

Завдання цього етапу:

  • виявити типові ситуації з небажаними формами поведінки дітей, у яких діти можуть зашкодити своєму здоров’ю або травмуватися
  • визначити рівень знань дітей про безпеку ігор на майданчику взимку.

Для цього застосовна співбесіда з дітьми (групова чи індивідуальна).

Перелік запитань для співбесіди

Як гадаєте, навіщо людям правила безпечної поведінки? А ти дотримуєтеся ви цих правил?

Які зимові розваги та ігри вам подобаються?

Уявіть, що ви граєтеся у сніжки. Раптом поціляєте в обличчя іншій дитині. Що може статися?

Коли спускаєтеся на санчатах чи на лижах із гірки, а назустріч хтось підіймається, як діяти?

Як ви вважаєте, чи можна ковзатися на тротуарах?

Якщо ви спітніли під час гри і захотіли пити, чи посмоктати бурульку або поїсти снігу?

Якщо, везучи когось на санчатах, ви різко повертаєте, що може статися?

Що таке домашня аптечка і навіщо вона потрібна?

Чи знаєте ви, де вдома лежить аптечка? А в дитсадку?

Уявіть, що до нас у групу прийшов хлопчик Незнайко і не знайомий із правилами гри на зимовому майданчику. Як ви його навчатимете?

Виконавчий етап

Провівши співбесіду з дітьми, ставимо перед ними проблему:

  • Незнайко не розуміє, навіщо дотримуватися правил безпечної поведінки під час зимових розваг
  • Як можна ознайомити Незнайка з правилами безпечної поведінки на зимовому майданчику?

Робота в осередках активності

Завдання

Форми роботи

ПРИРОДОЗНАВЧИЙ ОСЕРЕДОК

  • ознайомити з особливостями проживання людей за Полярним колом і залежністю їхнього способу життя від кліматичних та природних умов (як одягаються, захищаються від снігових бурь, чим займаються, як використовують сніг та лід, в які ігри граються діти)

  • розглядання дидактичної картини «На Півночі»
  • учити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки

  • ознайомити з ознаками обмороження

  • бесіди та дидактичні ігри
  • сформувати поняття про властивості поверхні металу під час морозу

  • застерегти від знаходження під дахом під час відлиги

ОСЕРЕДОК ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • розширювати та уточнювати знання дітей про різні фізичні стани води

  • проведення дослідів із льодом, снігом та водою
  • ознайомити зі зміною властивостей води залежно від стану

  • продемонструвати, що вода може бути чистою або брудною

  • підвести дітей до висновку, що вода необхідна для життя, але в деяких станах вона може й зашкодити здоров’ю

  • замальовування результатів
  • заохочувати дітей до експериментування

  • учити досягати результату і робити висновки

БІБЛІОТЕЧНИЙ ОСЕРЕДОК

  • спонукати дітей до пошуку необхідної інформації у книжках

  • пошук відповідей у дитячих енциклопедіях («Чи буває літо за Полярним колом?», «Чому вода у Північному Льодовитому океані не промерзає до дна?», «Що таке шкіра?», «Що таке біль?», «Перша допомога при обмороженні» тощо)
  • учити користуватися енциклопедичною літературою

  • розглядання ілюстрацій до української народної казки «Лисичка-сестричка і Вовк­панібрат» та казки Ганса­Христіяна Андерсена «Снігова Королева»
  • виховувати інтерес до художньої літератури, бажання розігрувати в ролях улюблені казки

  • читання оповідання Оксани Іваненко «Бурулька», казки Михайла Коцюбинського «Брати-місяці»

  • перегляд діафільму «Мама для Мамонтеняти»

ІГРОВИЙ ОСЕРЕДОК

  • формувати здатність спільно розгортати ігрову діяльність, узгоджуючи власний ігровий задум із задумом інших дітей

  • розігрування сюжетно­рольових ігор «Незнайко на ігровому майданчику», «Лісова школа безпеки», «У гостях у Мамонтеняти», режисерської гри «Безпека на ігровому майданчику», казки «Снігова Королева»
  • стимулювати використання предметів-замісників, атрибутів, виготовлених під час занять з образотворчого мистецтва

  • дидактичні ігри «Змоделюй одяг для прогулянки», «Лабіринт» (розставити знаки дозволу і заборони), «Четвертий зайвий», «Добери правильно» (зіставити картки, на яких зображено небезпечні ситуації, із номерами телефонів відповідних служб допомоги)
  • розвивати творчу уяву

  • моделювання ситуацій «Щоб свято не перетворилося на лихо» (ознайомлення з правилами поведінки під час святкових масових гулянь, біля новорічної ялинки, поводження з петардами, аерозолями, хлопавками тощо)

МОВЛЕННЄВИЙ ОСЕРЕДОК

  • спонукати дітей звертатися до дорослих із запитаннями, судженнями, спілкуватися з ровесниками

  • бесіда на етичну тему «Я ненавмисно образив друга»
  • вправляти дітей у публічних виступах

  • складання казок на тему «Дивовижні пригоди Незнайка у країні Снігової Королеви»
  • розвивати комунікативні вміння

  • вечір загадок на тему «Безпека»

СТУДІЯ ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • формувати негативне ставлення до неправильної поведінки через проживання її в уяві

  • зображення, навіть фантастичне, небажаних наслідків, до яких може призвести неправильна поведінка

  • замальовування правильної поведінки

  • виготовлення символічних знаків, які відображають певні правила поведінки під час зимових розваг

  • виготовлення атрибутів до сюжетно­рольових ігор та спортивно­театралізованого дійства

  • аплікація з кольорових крижинок

МУЗИЧНО-ФІЗКУЛЬТУРНИЙ ЦЕНТР

  • закріпити знання дітей про правила безпечної поведінки на ігровому та спортивному майданчиках узимку

  • розвага «Незнайко в гостях у дітей»
  • сприяти багаторазовому повторенню дітьми правильних дій у різних ігрових ситуаціях

Робота з батьками

Мета:

  • залучати батьків до спільної діяльності з дітьми, збагачуючи її новим змістом.

Форми роботи:

  • бесіди з батьками про профілактику застуд та травмувань дітей у зимовий період
  • виготовлення газет «Сімейний відпочинок узимку»
  • підготовка знаків-­символів сімейних правил поведінки.

Презентація проекту

Виставка газет і знаків-­символів сімейних правил поведінки, які діти виготовили спільно з батьками

Спортивно-театралізоване дійство «Дивовижні пригоди Незнайка у країні Снігової Королеви»

Презентація ширми зі знаками­-символами правил безпечної поведінки на вулиці взимку, виготовлених дітьми



Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Складаємо наказ: 5 хвилин і готово» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу

Розсилка



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах

Отримайте ключики від усіх дверей!

Для реєстрації потрібна лише хвилинка, а скільки потім користі...

Адже під рукою:

• найсвіжіші новини освітньої сфери

• поради для безпомилкової роботи

• шпаргалки для скачування

• нормативні документи

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

Витратіть на реєстрацію лише 57 секунд і отримайте доступ до:

форм та зразків для скачування
✓ актуальних статей від редакції
✓ докладних відповідей на складні робочі ситуації
✓ найсвіжіших новин галузі
нормативних документів



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль