Що таке ресурсна кімната у школі

10 травня 2021
41731
Середній бал: 5 із 5

Що таке ресурсна кімната і за якими вимогами її облаштовувати

Чи надавати учням влітку корекційно-розвиткові послуги

Поняття «ресурсна кімната» офіційно вжито у наказі МОН від 23.04.2018 № 414, яким затверджено Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти.

Ресурсна кімната — це спеціально облаштоване приміщення, призначене для проведення групових психолого-педагогічних занять під час організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Зауважте!

У Законі про повну загальну середню освіту передбачено:

  • облаштування ресурсної кімнати й медіатеки в ЗЗСО
  • доплата 10-15% за завідування ресурсною кімнатою як складової педагогічної діяльності вчителя.

Вимоги до ресурсної кімнати

Як зазначено в Типовому переліку, приміщення ресурсної кімнати можна поділити на дві зони:

  1. навчально-пізнавальна

призначена для процесу навчання у групах чи індивідуально

  1. побутово-практична

це простір, де діти з ООП набувають навичок самообслуговування під наглядом педагогів чи з їхньою допомогою

Зазвичай облаштовують кухню та їдальню

Ресурсна кімната – це модель для інклюзивної освіти дітей з аутизмом та іншими порушеннями розвитку в середовищі закладу освіти.

Якщо говорити про ЗЗСО, то створення ресурсної кімнати (допоміжної навчальної кімнати):

  • допоможе ефективно адаптувати дітей з ООП до навчання у регулярних класах школи
  • надасть можливість навчання разом з усіма дітьми.

Кімната повинна бути достатнього розміру, аби можна було організувати в ній відповідні функціональні зони, щоб залежно від індивідуальних потреб дитина могла:

  • відпочити
  • продовжити заняття індивідуально чи в маленькій групі.

Новий освітній простір

План ресурсної кімнати

Реусрсна кімната план

Архітектурна візуалізація

Архітектурна візуалізація

Ресурсна кімната в ІРЦ

У типових інтер’єрних рішеннях подано також опис «Кімната для проведення групових психолого-педагогічних занять (ресурсна кімната)».

Приміщення загальною площею 40-60 м2 має бути поліфункціональним — використовуватися по-різному залежно від мети діяльності. Для цього застосовні зони:

  • навчальна
  • рухова
  • ігрова
  • діагностична
  • соціально-побутова.

Матеріали:

  • іграшки з реального життя
  • іграшки, які допомагають відреагувати на агресію
  • іграшки для творчості, самовираження та ослаблення емоцій дитини
  • модульні меблі
  • інше за потребою.

У ресурсних кімнатах ІРЦ діти можуть:

  • займатися з корекційним педагогом та дефектологом, практичним психологом, вчителем лікувальної фізичної культури, іншими фахівцями
  • працювати за власним адаптаційним графіком
  • розвивати життєві навички, вчитися, відпочивати, гратися тощо.

Перелік обладнання для ресурсної кімнати

Перелік обладнання для ресурсної кімнати визначено в розділі ХІ Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти (наказ МОН від 23.04.2018 № 414).

Як працює міжшкільний ресурсний центр

У переліку виокремлено:

  • меблі
  • технічне обладнання
  • додаткове обладнання.

logo