Замовте видання онлайн або телефонуйте 0 800 212 012. Дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий демодоступ

Практика управління дошкільним закладом

Організація інклюзивного навчання в закладах освіти

4 липня 2019
11822
Середній бал: 4.5 із 5

МОН надало Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 навчальному році. Як створити якісне освітнє середовище для дітей з особливими освітніми потребами та організувати інклюзивне навчання


Міністерство освіти надало методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 навчальному році.

Документ містить рекомендації з особливостей зарахування учнів з особливими потребами до закладів середньої освіти, рекомендації з організації інклюзивного навчання у школах та дії команди психолого-педагогічного супроводу дитини, порядок надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг тощо.

Також рекомендації містять особливості організації інклюзивного навчання в дитячих садках, закладах професійної та вищої освіти, інших закладах освіти.

Підвищення кваліфікації за 5 хвилин

Забезпечення якісного інклюзивного навчання

Умови:

  • визначення особливих освітніх потреб дитини;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • створення інклюзивного освітнього простору;
  • надання освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
  • забезпечення учнів спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку;
  • здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини протягом усього періоду навчання із обов’язковим залученням батьків до освітнього процесу.

Визначення особливих освітніх потреб дитини

Інклюзивно-ресурсний центр – забезпечує право дітей від 2 до 18 років на здобуття освіти в дитсадках та школах, проводить комплексну оцінку, надає психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги та забезпечує дітей кваліфікованим супроводом.

Умови для організації  інклюзивного навчання та особливі освітні потреби дитини визначають практичні психологи та вчителі-дефектологи інклюзивно-ресурсних центрів на основі комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

Комплексна оцінка проводитися за ініціативи:

  • батьків дитини
  • педагогів закладу освіти на підставі заяви батьків.

Комплексна оцінка не проводиться примусово.

Організація інклюзивного навчання 

У школі

Інклюзивні класи у 2019/2020 навчальному році створюють на підставі заяви батьків дитини з особливими освітніми потребами. До заяви додають висновок інклюзивно-ресурсного центру та інші документи. Термін дії висновку не обмежений у часі.

Комплексна оцінка повторно проводиться, коли:

  • дитина переходить з дитсадка до школи;
  • дитину переводять зі спеціального дитсадка чи школи до інклюзивної групи дитсадка або інклюзивного класу школи.
  • команда психолого-педагогічного супроводу дитини виявила актуальні освітні потреби дитини в процесі навчання, труднощі у засвоєнні освітньої програми або успіхи у навчанні.

Для дитини з особливими освітніми потребами команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план. План переглядають двічі на рік, для коригування та визначення прогресу розвитку дитини.

У дитсадку

Інклюзивна група в ЗДО утворюється в обов’язковому порядку у разі звернення батьків або інших законних представників дитини з особливими освітніми потребами.

Порядок визначає кількість дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивній групі:

  • 1-3 дитини з порушенням опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором, слухом, легкими порушеннями інтелектуального розвитку;
  • не більше 2 дітей з числа сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення;
  • не більше 1 дитини із складними порушеннями розвитку.

Команда психолого-педагогічного супроводу складає індивідуальну програму розвитку.

До складу команди психолого-педагогічного супроводу входять: 

  • вихователь-методист
  • вихователі
  • асистент вихователя інклюзивної групи
  • практичний психолог
  • соціальний педагог
  • вчитель-логопед
  • вчитель-дефектолог та інші.

Команда супроводу переглядає індивідуальний освітній план тричі на рік, для коригування та визначення прогресу розвитку дитини.

Доступність закладів освіти

Для створення інклюзивного освітнього середовища потрібно забезпечити архітектурну доступність закладів освіти.
Державні будівельні норми є обов’язковими до виконання під час будівництва нових та реконструкції існуючих будівель закладів освіти.
Виконання вимог, дозволить дітям з особливими освітніми потребами без перешкод навчатись та розвиватись в освітньому просторі.

logo
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
Зареєструватися