Проектні ігри історико-краєзнавчого змісту з учнями основної та старшої школи

889
Учні охоче відгукуються на ініціативи вчителя, за яких навчально-виховний процес відбуватиметься нетрадиційно. А якщо ще й необхідно буде створити фотоальбом чи презентацію…

Освітня галузь «Суспільствознавство» Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти містить два компоненти:

  • історичний
  • суспільствознавчий.

У навчально-виховному процесі ці компоненти передбачені, щоб:

  • формувати національну ідентичність
  • сприяти осмисленню соціального та морального досвіду минулих поколінь
  • розвивати компетентну, активну, відповідальну особистість.

Історико-краєзнавчий зміст

Історико-краєзнавчий зміст реалізовують у школі як безпосередньо під час уроків, так і в позашкільній роботі.

При цьому очікують формування таких компетентностей, як-от:

пізнавальна

  • ознайомлення з пам’ятками історії та культури
  • становлення особистісного сприйняття дослідженого матеріалу
  • розвиток умінь досліджувати навколишнє середовище

практична

  • вміння описувати історико-краєзнавчі об’єкти, оформлювати результати досліджень за темою
  • орієнтування на місцевості
  • опанування основ публічних виступів

творча

  • розроблення ідеї та її втілення

соціальна

  • співробітництво, соціальна активність
  • виховання культури спілкування
  • утвердження свідомого ставлення до збереження та примноження культури, звичаїв, традицій
  • розвиток позитивних якостей емоційно-вольової сфери (самостійність, ініціативність, відповідальність тощо)
  • виховання доброзичливості, вміння співпрацювати

З огляду на ці завдання проектні ігри і чи не найбільш застосовні, і вельми цікаві для організації відповідної навчально-виховної роботи з учнями основної та старшої школи.

Приклади проектних ігор

До виконання проектних ігор учні ставляться здебільшого відповідально і навіть з азартом, адже власне гра цікава в будь-якому віці.

Пропонуємо на замітку ігри, в історико-краєзнавчому змісті яких — також патріотична складова.

Гра-репортаж «Видатні імена України»

МЕТА:

  • неформальне вивчення учнями відомостей про визначних історичних постатей України
  • перейняття духу патріотизму справжніх героїв минулого й сьогодення.

Гра триває протягом тижня і відбувається в кілька етапів:

понеділок

  • розподіл завдань для підготовки презентацій про видатних постатей

вівторок-четвер

  • підготовка учасників — створення презентацій

п’ятниця

  • виступ учасників

  • обрання та оголошення переможців

Приклади завдань для підготовки презентацій про видатних постатей

Історична тема

Назва презентації

Київська Русь

  • Святослав Хоробрий — славні подвиги

  • Ярослав Мудрий — сяйво знань

Козаччина

  • Богдан Хмельницький та його військо

  • Дмитро Вишневецький — засновник Січі

  • Іван Сірко — легендарний отаман

  • Пилип Орлик і Конституція

Гайдамаччина

  • Максим Залізняк — сподвижник Коліївщини

  • Олекса Довбуш — легенда Карпат

«Відродження»

  • Тарас Шевченко — символ української волі

УНР

  • Микола Міхновський — перший ідеолог українського націоналізму

  • Михайло Грушевський — політик УНР

  • Симон Петлюра — отаман УНР

Холодноярська Республіка

  • Степан Хмара

  • Василь Чучупак

  • Чорний Ворон

ОУН-УПА

  • Євген Коновалець — провідник націоналістів

  • Степан Бандера — постать, яка виховала покоління патріотів

  • Роман Шухевич — нескорений герой

Незалежність

  • Небесна Сотня — перші герої Святого Легіону

  • Кіборги — сильніші за смерть

  • Добровольці — еліта Нації

  • Волонтери — ангели Армії

Творчий проект «Алфавіт твого міста»

МЕТА:

  • популяризація знань про історичне надбання українського народу, про батьківщину та її культуру

Кожному учневі дають за українським алфавітом завдання: сфотографуватися на фоні визначної пам’ятки свого міста, назва якої починається на ту чи ту літеру.

Наприклад, отримавши завдання за літерою «А», учень фотографується на фоні Адміністрації Президента, тримаючи літеру в руках.

Якщо випали літери, дещо складні» для пошуку відповідників, то учні можуть моделювати завдання, як-от:

  • Ґ — сфотографуватися на ґанку готелю
  • Е — ескалатор станції метро «Арсенальна» як найглибшої у світі
  • И та Ь — знайти маловідоме, але цікаве місце.

Кожен учень презентує своє фото і оповідає про знайдену пам’ятку.

Зрештою створюють фотоальбом з оповідями учнів.



Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Складаємо наказ: 5 хвилин і готово» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах

Отримайте ключики від усіх дверей!

Для реєстрації потрібна лише хвилинка, а скільки потім користі...

Адже під рукою:

• найсвіжіші новини освітньої сфери

• поради для безпомилкової роботи

• шпаргалки для скачування

• нормативні документи

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

Витратіть на реєстрацію лише 57 секунд і отримайте доступ до:

форм та зразків для скачування
✓ актуальних статей від редакції
✓ докладних відповідей на складні робочі ситуації
✓ найсвіжіших новин галузі
нормативних документів



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль