"У нас немає поганих шкіл. У нас всі школи хороші" - Голова ДСЯО

22 листопада 2019
2299
Середній бал: 5 із 5

Під час Конференції лідерів освіти "Модератори освітніх реформ 2.0" Голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак розповів про внутрішню та зовнішню систему якості освіти та про сертифікацію для директорів шкіл

Як вимірюють якість освіти під час інституційного аудиту

Перший принцип, який закладено в інституційний аудит - це повага до педагогічної майстерності кожного вчителя.

«Ми заклали принцип довіри до роботи вчителя і довіри до роботи закладу освіти – це перше. І друге  з чого ми виходили – ми не робимо жодних рейтингувань. У нас немає поганих шкіл, у нас всі школи хороші», - зазначив Руслан Гурак.

Як сформувати систему забезпечення якості освіти: вебінар

Щодо внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Насамперед, внутрішня система забезпечення якості – це вимога Закону «Про освіту». Раніше це стосувалося лише університетів, а зараз цей досвід поширили і на школу.

Руслан Гурак пропонує використовувати «Абетку для директора» перед тим, як проводити зовнішнє оцінювання якості освіти. «Абетка для директора» - це дороговказ , який дає орієнтир, що можна покращити в закладі освіти, як можна провести самооцінювання. Крім того, за законодавством, внутрішню систему якості освіти заклад будує за власною траєкторією, однак, її потрібно узгодити з засновником.

У Абетці закладено ті індикатори та критерії, які є в інституційному аудиті.

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
0:00
Click to watch on Facebook
app-facebook
Facebook Watch
Video Unavailable
Sorry, this video could not be played.

Переваги внутрішнього інституційного аудиту

  1. Заклад освіти зможе побачити себе зі сторони, оцінити свої сильні та слабкі сторони. У тому числі, питання академічної доброчесності та її імплементації в освітній процес закладу освіти.
  2. Внутрішня система забезпечення якості освіти дасть відповідь на запитання: «Чи зрозумілі і коректні підходи до оцінювання учнів у школі». Таким чином, керівник закладу зможе виробити найкращі підходи до оцінювання
  3. Допоможе вирішити питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
  4. Детально розставить акценти щодо управлінської діяльності керівників закладів.

Однак, Голова ДСЯО зауважив, що внутрішня система оцінювання якості освіти не має бути відірваною від усього освітнього процесу і підлаштовуватися лише під інституційний аудит, оскільки у такому випадку це буде лише стос документів, які не вирішуватимуть нагальних і важливих питань.

Питання сертифікації

За словами Голови ДСЯО, сертифікація не має на меті замінити атестацію. Адже це два абсолютно різних процеси. Сертифікація є пілотною і буде продовжена і у наступному році, однак розпочнеться з ЗНО. Варто зауважити, що питання тестування будуть удосконалювати та змінювати. Сертифікація має на меті допомогти педагогу оцінити свої знання та визначити питання, які потребують удосконалення.

«У МОН є бачення розробки сертифікації і для директорів. Це радше розроблятиметься з метою не оцінювання знань, а з метою підтримки директора школи, визначення його потреб» - зауважив Голова ДСЯО.

logo