Карантин у цифрах: як працюють та почуваються вчителі

27 травня 2020
601
Середній бал: 5 із 5
  • Теми:
Засновниця проєкту безкоштовної онлайн консультації вчителів Pro.Школу

Як педагоги переживають карантин? Як їм вдається організувати роботу вдома? Які програми чи технології допомагають проводити уроки? Та з якими проблемами довелося зіштовхнутися за ці 3 місяці?

Проєкт Прошколу спитав 1400 вчителів про їх дистанційну роботу. 

Як учителі переживають карантин

За дуже короткий термін школам довелося влаштувати дистанційне навчання. Тими силами, які були. Якщо спочатку здавалося, що це лише черговий карантин на тиждень-два, згодом стало зрозуміло, що немає жодної гарантії — коли школи зможуть повернутися до звичного режиму.

Конкурс на посаду директора: роз’яснення МОН

Минає третій місяць карантину і, якщо вірити даним опитування, 30% учителів налаштовані оптимістично, а 25% назвали себе замотивованими та готовими до нових викликів. Чому так? Карантин став часом змін та можливостей, саме зараз в педагогів з’явилося ще більше свободи для вибору форматів навчання та створення власних інноваційних програм.

З іншого боку, 40% учителів розповіли про дискомфорт — 16% зазнали сильного стресу, а 24% викладачів відчувають постійне роздратування. Тому що немає чіткого розуміння, як діяти та чого чекати. Як зазначили 90% опитуваних, керівництво шкіл підтримало вчителів та зробило все можливе, аби налаштувати дистанційне навчання. Інше питання в тому, що не всі школи, на жаль, мають досвід та можливості так одразу перейти в режим онлайн.

Як вчать педагоги вдома?

Опитування дозволило створити рейтинг програм-помічників, якими користуються українські вчителі найчастіше. Лідером став месенджер Viber — його застосовують 96% опитуваних. Відео з Youtube залучають до уроків 63% учителів, а відеоуроки Школи онлайн по телебаченню радять ще 37%. Окрім того, викладачі активно користуються Facebook, Zoom та Google Classroom. Значно менше — лише 16% учителів — відмітили, що використовують Skype та сайти шкіл.

Як повернути працівників до закладу освіти після дистанційної роботи

Якщо згадати спеціальні програми та платформи для онлайн-уроків та завдань, то цифра їх користувачів ще менша — до 3%. Як правило, у вчителів немає доступу до швидкісного інтернету чи техніки, аби скористатися перевагами таких платформ. І так ми переходимо до наступної проблеми.

Що найбільше турбує вчителів на карантині?

Найперша проблема, з якою зіштовхнулася школа під час карантину — брак матеріально-технічної бази. Більшості вчителів доводиться працювати на стареньких ноутбуках, а школа не може забезпечити весь колектив належною технікою. Окрім того, в учнів також часто немає доступу до якісного інтернету і вони не можуть виконувати всі завдання.

За даними опитування, 53% учителів проводять щодня 3-4 уроки. Але при цьому робочий день може тривати 10-12 годин. Адже підготовка та пошук ефективних програм займає досить багато часу. І хоча кожен третій учитель записує відеоуроки для своїх учнів, це не допомагає втримати увагу дітей.

Найбільше проблема, яка турбує педагогів — діти не хочуть учитися самостійно та вдома. Уроки слухають, як правило 10-11 учнів, а решта класу просто не виходить на зв’язок. Як відмітили 44% опитуваних учителів, їм не вдається залучити до навчання всіх дітей. І знайти порозуміння із батьками на відстані теж вдається не завжди. Учителі майже одноголосно заявляють, що працювати вдома значно важче — так стведжують 92% учасників опитування. Не зважаючи на гнучкий графік та свободу творчості, педагогам бракує комунікації з дітьми, а учням теж не вистачає живого спілкування з наставниками.

Проєкт Прошколу щотижня отримує нові питання вчителів про карантин та ЗНО, яке вже не за горами. Як зміниться українська школа через цей карантин, поки невідомо, але точно можна сказати, що так, як було раніше — вже навряд чи буде. Учитель тепер став більше модератором, а учні та батьки мають зрозуміти, що від їх самомотивації залежить майбутні успіхи та результати. Якщо у вас виникають питання, пишіть в безкоштовну консультацію info@proshkolu.com

logo