Правила взаємин у колективі

21 жовтня 2021
6536
Середній бал: 5 із 5

Як працювати в колективі однодумців, які допомагають, цінують і підтримують одне одного? А ми вам розкажемо! Пропонуємо правила, як сформувати позитивний імідж серед колег і налагодити довірливі взаємини в колективі

Соціальна дистанція на роботі: як дотримати

Допоможіть, а потім контролюйте

Перш ніж контролюватимете діяльність колег і оцінюватимете їхні результати, надайте потрібну фахову інформацію. Для цього регулярно організовуйте консультації, інструктажі, практикуми. Навіть повсякденна бесіда — нагода нагадати колегам вимоги Санітарного регламенту, поінформувати про зміни в законодавстві, обговорити актуальні проблеми в організації харчування.

Щоб допомогти колегам засвоїти інформацію, підготуйте роздаткові матеріали для заходів, наприклад тематичні пам’ятки. Обирайте теми, які ви опрацьовуєте протягом року, і за потреби продумуйте нові. Порадьте колегам зберігати всі пам’ятки в окремій папці й періодично переглядати їх, щоб перевірити себе.

Висувайте однакові вимоги до всіх

Цінуйте роботу колег й ураховуйте їхні індивідуальні особливості. Є люди відповідальні та сумлінні, а є незібрані й забудькуваті. Проте такі особливості характеру не роблять когось кращим чи гіршим фахівцем. Знайдіть підхід до кожного.

Приділяйте початківцям або новачкам більше уваги — частіше допомагайте їм. Утім, висувайте до всіх колег, попри їхній досвід, однакові вимоги — сумлінно та своєчасно виконувати посадові обов’язки та суворо дотримуватися вимог Санітарного регламенту й інших нормативно-правових актів.

Коли взаємодієте з працівниками харчоблоку, поєднуйте контроль із регулярним інформуванням. Вчасно повідомляйте про зміни в меню-розкладі, кількість дітей, які харчуються, карантин у групі тощо. Підкажіть колегам, як цікаво подати страви, щоб дошкільники залюбки їх їли. Адже смачно й корисно нагодувати дітей — ваше спільне завдання.

Використовуйте самоконтроль і взаємоконтроль

Коли контролюєте й оцінюєте діяльність колег, не обмежуйтеся лише особистим контролем. Упровадьте самоконтроль і взаємоконтроль. У такий спосіб ви посилите відповідальність кожного працівника та згуртуєте колектив.

Делегуйте контроль лише за тими видами діяльності, які не потребують вашої безпосередньої участі.

Нехай колеги самостійно стежать, щоб усі дотримувалися санітарно-гігієнічних норм, заповнювали потрібну документацію, а не чекали, поки схвалять їхню роботу. Спочатку запропонуйте попрацювати в такому режимі досвідченим і відповідальним працівникам.

Для взаємоконтролю об’єднайте в пари досвідчених працівників і початківців. Перші будуть наставниками й ділитимуться досвідом, як розв’язували професійні ситуації, другі — його перейматимуть. Однак у період карантину вам все ж таки доведеться стежити за прибиранням і дезінфекцією приміщень.

Енергетична дієта для мозку: СКАЧАТИ КАРТИНКУ

Дотримуйтеся правил професійного етикету

Стежте за субординацією, не будьте фамільярними. Так, у кожному колективі сформувалися свої традиції спілкування, але дотримуватися ієрархії — це ознака професіоналізму. Не створюйте собі перепон у взаємодії з колегами.

Якщо вам потрібно зробити зауваження колезі, запропонуйте їй поговорити віч-на-віч, а не обговорюйте за присутності інших. Так ви сформуєте довірливі взаємини в колективі й не спонукатимете працівників приховувати помилки чи уникати незручних ситуацій.

Будьте ввічливими з усіма.Спілкуйтеся з колегами в діловому стилі, хоч якими б близькими були ваші взаємини в неробочий час. Не підвищуйте на них голос.

Якщо попереджаєте про порушення вимог Санітарного регламенту чи протиепідемічних вимог, говоріть строго, але залишайтеся спокійними та врівноваженими.

Будьте охайними. Лад у медичному кабінеті також впливає на ваш імідж.

Будьте стриманими й тактовними

У складних професійних ситуаціях опановуйте емоції й мисліть раціонально, аби не спричинити конфлікту. Якщо він виник, намагайтеся зрозуміти істинні мотиви опонента, знайти компроміс у поглядах, а відтак — вигідне для всіх рішення.

Учіться слухати й чути колег. Якщо хтось із них чогось не розуміє чи перепитує, не лінуйтеся пояснити або повторити ще раз. Пам’ятайте, що люди втомлюються, забувають, у інших буває професійне вигорання.

Нагадуйте колегам, щоб відпочивали, повноцінно харчувалися, більше гуляли на свіжому повітрі й уникали стресів. За потреби порадьте, до якого фахівця звернутися.

Сформувати сприятливий психологічний клімат у колективі допоможе емпатія. Розвивайте її в собі й спонукайте до цього колег.

Організовуйте неформальні зустрічі

Заохочуйте колег, щиро підтримуйте й дякуйте за роботу. Щоб такі «подяки» не стали формальними, запропонуйте директору влаштовувати дружні зустрічі за кавою-чаєм. Утім, спершу дочекайтеся, поки завершиться карантин.

У кожному дитячому садку склалися свої традиції відзначати свята, ювілейні дати та інші важливі події. Однак зустрічі-подяки зробіть несхожими на інші. Запропонуйте колегам поділитися здобутками й відкриттями, а відтак подякувати одне одному за спільну роботу.

Хоча в посадовій інструкції медичної сестри немає вимоги підтримувати приязні взаємини з колегами, вони — запорука ефективної діяльності як вашої, так і колективу. А той колектив, у якому панують повага, довіра, щирість, мотивує працювати й не боятися помилитися.

Статтю підготувала СВІТЛАНА КОВАЛЕНКО, сестра медична старша закладу дошкільної освіти «Капітошка», м. Бровари, Київська обл.,

для журналу Медична сестра дошкільного закладу

logo