Як оцінювати результати навчання третьокласників у 2020/2021 навчальному році

31 березня 2021
7253
Середній бал: 5 із 5

Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів НУШ вийдуть у новій редакції. Надано роз’яснення, як здійснити оцінювання результатів навчання учнів

Система оцінювання здобувачів освіти: поради експерта

На початку 2021 року МОН утворило робочу групу, щоб доопрацювати методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи.

А до того часу рекомендовано здійснювати формувальне та підсумкове оцінювання учнів третіх класів вербально, не відображаючи результати підсумкового оцінювання в класному журналі.

Тому до закінчення 2020/2021 навчального року запропоновано:

  • під час формувального оцінювання дотримувати методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів:
    • перших класів — затв. наказом МОН від 20.08.2018 № 924;
    • других класів — затв. наказом МОН від 27.08.2019 № 1154.
  • підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснювати у формі діагностувальних робіт, передбачених календарно-тематичним плануванням;
  • результати перевірки та оцінювання діагностувальних робіт фіксувати лише у зошитах/на аркушах із роботами учнів у формі коротких оцінних суджень з порадами щодо покращення результатів з огляду на очікувані результати навчання, визначені в освітній програмі;
  • вважати необов’язковим:
    • заповнення індивідуальних бланків оцінювання результатів навчання учня;
    • запис індексів характеристик результатів навчання, що оцінюються;
  • передбачити зручний для учителя формат узагальнення результатів підсумкового оцінювання;
  • інформацію про результати навчання з навчальних предметів фіксувати у Свідоцтвах досягнень на підставі результатів діагностувальних робіт з урахуванням їх динаміки на користь учневі;
  • розділ «Характеристика наскрізних умінь» Свідоцтва досягнень 3 класу заповнювати на основі спостережень за навчальною діяльністю учня протягом семестру.

Зразок Свідоцтва досягнень учня/учениці, доданий до наказу МОН від 16.09.2020 № 1146, є орієнтовним. Тому показники характеристик наскрізних умінь/результатів навчання можна:

  • обрати серед наявних;
  • уточнити рішенням педагогічної ради.

До класного журналу слід внести лише інформацію про переведення до наступного класу відповідно до рішення педагогічної ради. Результати підсумкового оцінювання учнів 3 класів не фіксуються.

За листом МОН від 30.03.2021 № 1/9-174

logo