Як зберегти та розвинути мережу ЗДО: рекомендації

24 червня 2022
651
Середній бал: 5 із 5

МОН про збереження мережі дитсадків, сворення безпечних умов та оплату праці працівників

Трудові відносини в умовах воєнного стану: ГОЛОВНЕ

МОН у листі від 22.06.2022 № 1/6887-22 надало рекомендації, як зберегти та розвинути мережу ЗДО (груп) і зберегти чисельність працівників у них.

Що рекомендує МОН

МОН пропонує:

  • провести комплектацію ЗДО з урахуванням демографічної ситуації в регіоні, освітніх потреб та запитів населення (збереження кількості груп та штатних розписів);
  • зберегти мережу спеціальних груп;
  • сприяти розвитку мережі ЗДО приватної форми власності;
  • розглянути питання щодо можливості відкриття ЗДО (груп) на базі закладів загальної середньої, вищої освіти тощо;
  • відкривати групи з короткотривалим перебуванням дітей, групи «разом з мамами», групи вихідного дня та вечірні, зокрема і для дітей із числа внутрішньо переміщених осіб;

У місцевості, де немає приміщень закладів дошкільної освіти, МОН просить розглянути можливість організації соціально- педагогічного патронату.

  • Щоб забезпечити безпечні умови всім учасників освітнього процесу МОН рекомендує:
  • передбачити на одну групу дітей по два вихователі на кожну зміну та по два помічників вихователя на групу,
  • зменшити кількість дітей у групах для дітей раннього віку — до 10; для дітей дошкільного віку — до 15,
  • запровадити різний режим роботи ЗДО (від 2 до 12 годин);
  • передбачити різні форми організації освітнього процесу: очна, змішана, дистанційна (педагогічна підтримка сімей), зокрема і для дітей, які з родинами тимчасово знаходяться поза межами нашої країни.

Також МОН звертає увагу на необхідність зберегти усі посади та штатні одиниці, передбачені Типовими штатними нормативами дошкільних навчальних закладів, затвердженими наказом МОН від 04.11.2010 № 1055. Адже працівникам закладів освіти, зокрема тим, які в умовах воєнного стану були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, гарантується, зокрема, організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників; збереження місця роботи, середнього заробітку та інших виплат, передбачених законом.

Під час воєнного стану працівники можуть виконувати завдання у штатному режимі або за межами робочого приміщення, адміністративної будівлі (дистанційно). Законодавством визначено способи виконання завдань за межами робочого місця (адмінбудівлі), при цьому можна виконувати іншу роботу пов’язану з освітнім процесом.

У згаданих випадках оплата праці здійснюється в повному обсязі, а у разі відсутності організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, оголошується простій щодо окремих працівників або структурних підрозділів. При здійсненні освітнього процесу в ЗДО педагогам повинна виплачуватися заробітна плата за тарифікацією в повному обсязі.

МОН також просить зберегти посади, кількість штатних одиниць працівників та заробітну плату в ЗДО, зокрема в тих, які не функціонують у зв’язку з воєнними діями, які в окупації, а працівникам оголошено простій.

Джерело: журнал Практика управління дошкільним закладом

logo