Як визначити освітні труднощі та рівень підтримки дитини: методичні рекомендації

29 червня 2022
651
Середній бал: 5 із 5

Як у закладі дошкільної освіти надати підтримку першого рівня дітям, у яких виникають труднощі під час навчання та які потребують постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі.

Ігри-знайомства для дітей

Дітям, у яких виникають труднощі під час навчання та які потребують постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі, за рішенням закладу дошкільної освіти може бути надано підтримку першого рівня. Для цього в закладі створюють команду психолого-педагогічного супроводу, яка проводить оцінювання та визначає потребу в наданні підтримки першого рівня або рекомендує звернутися до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексного психолого-педагогічного оцінювання. Це визначено постановою КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530» від 28.07.2021 № 769.

На допомогу закладам дошкільної освіти та інклюзивно-ресурсним центрам МОН спільно з Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України за підтримки Представництва ЮНІСЕФ в Україні розробило методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів і рівнів підтримки в дітей раннього та дошкільного віку.

⇒ Як зберегти та розвинути мережу ЗДО: рекомендації

У Методичних рекомендаціях запропоновано:

  • алгоритм визначення категорій (типологій) освітніх труднощів у дітей з особливими освітніми потребами раннього й дошкільного віку та порядок забезпечення їх підтримки в закладі дошкільної освіти;
  • маркери для визначення освітніх труднощів (рівнів) у дітей раннього та дошкільного віку;
  • опитувальник для визначення першого рівня підтримки здобувача дошкільної освіти;
  • діагностичний мінімум для визначення рівня підтримки в дітей раннього та дошкільного віку;
  • картки досягнень дітей дошкільного віку тощо.
logo