Організовуємо діяльність групи продовженого дня у школі

17837
Група продовженого дня — явище не нове. Переживши численні реформи в системі освіти, така організація позашкільної діяльності учнів актуальна знову

Робота груп — відкриття, комплектування, режим — регламентована Положенням про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу.

Щоб відкрити ГПД у школі, необхідно:

Крім того, якщо ГПД відкривають на базі першого класу, необхідно створити й інші належні умови, зокрема продумати організацію денного відпочинку для дітлахів.

Регламентовані положення

За складом ГПД бувають:

  • організовані з учнів одного класу
  • збірні — створені з учнів паралельних класів
  • різновікові —з учнів з різних паралелей.

Групу може відвідувати до 30 учнів.

Якщо група різновікова, у ній може бути представлено до чотирьох вікових категорій — учнів з 1-го по 4-й класи.

Тривалість роботи групи становить 6 год.

Проте дитині не обов’язково перебувати кожного дня в групі протягом цього часу. Якщо батьки бажають забирати дитину раніше, вони пишуть відповідну заяву. У ній вказують, хто супроводжуватиме дитину додому

Якщо дитина повертається додому без супроводу — відповідальність за її життя та здоров’я покладається на батьків

Заняття проводять у спеціально облаштованому, закріпленому за групою, приміщенні.

Бажано, щоби кімната не нагадувала клас із партами у три ряди.

Організація «навчальної зони» для самопідготовки учнів має уподібнюватися домашнім умовам. Для наймолодших зазвичай передбачають ігрову зону.

Обов’язково в класі має бути куточок гігієни.

Режим групи продовженого дня

Основні режимні моменти, орієнтовний час на кожний вид діяльності учнів у групі визначені. З огляду на ці норми кожний навчальний заклад складає свій режим, ураховуючи:

  • вікові особливості учнів, які відвідують ГПД
  • пропозиції батьків
  • регіональні особливості (наприклад, специфічні умови роботи батьків на виробництві).

Режимний момент

Час

Спеціальні дії вихователя

Прийом дітей у групу

  • орієнтовно до 30 хв.

у нормативах не визначено

  • отримує інформацію від класоводів про навчальні успіхи, поведінку, самопочуття та настрій учнів
  • коригує щоденний план роботи на основі отриманої інформації

Обід

  • не менше 30 хв.

  • супроводжує дітей у їдальню
  • окрім чергування та інших організаційних моментів, допомагає учням опановувати норми та культуру харчової поведінки

Активний відпочинок:

  • прогулянка

  • не менше 1 год. 30 хв.

  • обирає форму прогулянки, як-то екскурсія, розвага, спостереження за природними явищами тощо
  • спортивна година

  • 1 клас — 35 хв.

  • проводить на вулиці або, за негоди, у спортивній залі
  • використовує 3−5 нетривалих фізичних вправ
  • інтенсивні вправи чергує зі спокійними
  • організовує відмінно від уроку фізкультури
  • 2−4 класи — 40 хв.
  • суспільно-корисна праця

  • до 30 хв./день

  • обирає форми праці —прибирання ділянки школи, садові роботи тощо
  • запобігає дитячому травматизму, проводячи інструктаж з безпеки, забезпечуючи учнів спеціальним одягом
  • не допускає учнів до робіт і дій, які можуть становити небезпеку для їхнього здоров’я (робота на висоті, непомірні фізичні навантаження, прибирання з використанням небезпечних розчинів, перенесення скла тощо)
  • до 1 год./тиждень

Денний сон

  • не менше 1 год. 30 хв.

  • обов’язково організовує для учнів перших класів

Самопідготовка

  • 2 клас — 45 хв.

  • організовує підготовку домашніх завдань після рухливої активності учнів на свіжому повітрі (приблизно з 16:00 год.)
  • заохочує до самостійного навчання
  • допомагає учням, які мають проблеми у навчанні
  • добирає такі форми, щоб самопідготовка не нагадувала урок
  • не пояснює навчальні предмети, а лише допомагає виконувати домашню роботу
  • розподіляє виконання завдань — від складних на початку до легких наприкінці
  • кожні 20-30 хв. робить короткі перерви (фізкультхвилинки, вправи на профілактику захворювання очей тощо)
  • стежить, щоб діти не перевтомлювалися
  • притримується рекомендованих норм часу
  • використовує для мотивації прийоми гуманної педагогіки (пояснення, прохання тощо)
  • не бере на себе роль учителя, перевіряє виконання завдань, не оцінюючи
  • 3 клас — 1 год. 10 хв.
  • 4 клас — 1 год. 30 хв.
  • 5‑6 класи — 2 год. 30 хв.
  • 7 клас — 3 год.

У першокласників занять самопідготовки немає, замість них вихователь проводить заняття на розвиток пізнавальних процесів, емоційне розвантаження тощо

Заняття за інтересами
(вільний час, гуртки, клубні години)

  • після самопідготовки

  • добирає заняття, цікаві учням, приміром:

− заняття з шахів

− домашнє рукоділля

− створення іграшок.

  • дотримує системності та плановості у гуртковій роботі
  • виокремлює час для:

− вільного спілкування учнів один з одним

− індивідуальних занять тощо

Приклади режиму дня для дітей різного віку

1 клас

4 клас

Час

Режимний момент

Час

Режимний момент

12:00–12:20

прийом дітей у групу

12:30–13:00

прийом дітей у групу

12:20–13:20

активний відпочинок на свіжому повітрі

13:00–13:50

активний відпочинок на свіжому повітрі

13:20–13:50

обід

13:50–14:20

обід

13:50–15:20

сон

14:20–15:50

самопідготовка

15:20–16:20

розвивальні ігри

15:50–17:00

прогулянка

16:20–17:20

прогулянка

17:00–18:30

заняття за інтересами, індивідуальна робота з учнями

17:20–18:00

заняття за інтересами, вільний час

2017 рік вихователя групи продовженого дня

Документи вихователя групи продовженого дня

Вихователь групи продовжено дня веде таку документацію:

Режим дня

  • затверджує директор школи

План на півріччя

  • складають подібно до календарно-тематичного плану
  • погоджують у заступника директора
  • затверджує директор

Щоденний план

  • зазначають виховну мету заходів
  • можна корегувати на етапі прийому дітей у групу

Журнал групи продовженого дня

  • відмічають відсутніх учнів
  • ведуть записи проведених заходів

Окрім того, у навчальному закладі можуть бути:

  • зошит наступності роботи вчителя і вихователя
  • графік зайнятості учнів у гуртках.

У навчальному закладі зберігають

  • заяви батьків про зарахування до ГПД
  • заяви батьків про відсутність дітей у ГПД

За матеріалами Ганни Колесової,
методиста Славутицького міського методичного центру,
Київська обл.



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль