Як оцінювати навчальні досягнення учнів початкових класів

19 серпня 2016
5264
Середній бал: 5 із 5

Щоб сприяти успішному та вмотивованому навчанню, важливо більше схвалювати роботи дітей, аніж виправляти чи вказувати на помилки

Поточний і підсумковий контроль за рівнем навчальних досягнень учнів здійснює вчитель на підставі загальних критеріїв і норм оцінювання результатів навчальної діяльності учнів з навчальних предметів таких освітніх галузей:

  • «Мова і література»
  • «Математика»
  • «Природознавство».

Оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи зорієнтоване на формування таких якостей, як:

  • рефлексивна позиція
  • мотивація на досягнення успіху в особистісному зростанні.

З огляду на це результати навчальних досягнень учнів не озвучують в класі та на батьківських зборах. Ця інформація стосується лише вчителя-учня-батьків.


Про навчальні досягнення учнів учитель повідомляє батькам описово, докладно пояснюючи досягнення дитини та надаючи доброзичливо допомогу.


Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Перевірку навчальних досягнень учнів початкової школи здійснюють з огляду на принципи психологічної комфортності та здоров’язбережувального характеру навчально-виховного процесу.

Щоб запобігти значному психологічному напруженню у першокласників, для виконання ними письмових вправ рекомендовано використовувати простий олівець. Відповідне рішення приймає вчитель з огляду на рівень готовності дітей. Так само вчитель обирає спосіб виправлення помилок — учні або витиратимуть гумкою, або закреслюватимуть.


Якщо дитина охайно виправила помилку, оцінку за роботу не можна знижувати. Дитина має право на помилку.


Використання олівця рекомендоване до сформування навички письма. Час і етапи переходу з письма простим олівцем на кулькову ручку визначає вчитель індивідуально для кожної дитини.

У 1-му класі, перевіряючи письмові роботи під час адаптаційного періоду навчання, не рекомендовано використовувати для позначення помилок ручки з червоною пастою. Для оцінювання у зошитах і щоденниках можна використовувати колір ручки за вибором вчителя.

logo