Дерево бажань

10 лютого 2015 123
У другому числі журналу «Методична скарбничка вихователя» пропонуємо педагогам навчально-методичні матеріали, присвячені темі «Дерево бажань».

Бажання супроводжують людину протягом життя: разом з нею народжуються, відтак змінюються, зростають, а зникають водночас із смертю. Тож тема «Дерево бажань» — одна з найважливіших і найскладніших для дошкільників з-поміж усіх інших. Проте оминати її в освітньому процесі дошкільного навчального закладу не можна.

У статті «Дерево бажань, або Як допомогти дитині гармонізувати фонди «хочу», «можу», «треба» окреслено основне завдання педагогів у межах цієї теми, охарактеризовано основні змістові напрями та надано методичні рекомендації щодо організації освітньої діяльності дошкільників у межах кожного з них.

Аби організувати комплексне проживання цієї теми з дошкільниками пропонуємо скористатися такими матеріалами, як-от: ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, її змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти, тематика інтегрованих занять на два тижні та плани-конспекти інтегрованих занять. Відповідні дидактичні матеріали на допомогу педагогу подано на картках картотеки.

На кольорових сторінках цього числа журналу представлені асоціативна карта «Бажання та мрії», завдання для аудиту та майстер-класи — «Дерево бажань» та «Об’ємна листівка: подарунок власноруч».

Розсудливо керувати своїми бажаннями, якщо маєш безмежні можливості, непросто, утім вкрай важливо. З огляду на різноманіття дитячих «хочу», формувати культуру бажань — це важливе завдання духовно-морального розвитку дітей. Для цього пропонуємо скористатися матеріалом «Формуємо культуру бажань, або Літературний проект «Квітка-семицвітка». У ньому охарактеризовано змістові напрями літературного проекту за казкою Валентина Катаєва «Квітка-семицвітка» та визначено рекомендовані форми роботи з дошкільниками в межах кожного з них. Також подано плани-конспекти інтегрованих занять до літературного проекту та його змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти.

Аби допомогти дошкільникам зрозуміти, чого та навіщо потрібно навчитися самостійно, а чого — з допомогою інших, пропонуємо реалізувати літературний проект «Найкращий подарунок». У статті «Щоб уміти, треба вчитися, або Літературний проект «Найкращий подарунок» визначено основні ідеї однойменної казки Юрія Ярмиша, які можуть стати змістовими напрямами роботи з дітьми, та варіанти організації освітньої діяльності за цими напрямами. Автором розроблено схему реалізації літературного проекту та планування освітньої роботи за згаданим твором.

Не за горами свято 8 Березня. Тож саме час замислитися про подарунки для найрідніших жінок дошкільників — їхніх мам. Так, у цьому числі подано конспект інтегрованого заняття для дітей середнього дошкільного віку «Квіти для мами», під час якого діти зможуть підготувати оригінальний подарунок для своїх матусь — висадити цибулинки крокусу, а також навчитися за ними доглядати.

У межах теми «Дерево бажань» ми торкнулися й теми самостійності дітей. У статті «Розвиток самостійності як інструменту досягнення бажаного» ідеться про умови, етапи формування самостійності дошкільника, а також роль батьків у цьому процесі. Окреслено також вплив ігрової, трудової, художньо-продуктивної та комунікативно-мовленнєвої діяльності на розвиток самостійності дитини.

Докладніше про все це, а також умовні позначення різних форм роботи з дошкільниками — у лютневому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією
Скачати листівки

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах