Робота з батьками: багаторівневість питання

17 січня 2015
78
Середній бал: 5 із 5

На сторінках січневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» читайте про особливості взаємодії з батьками під час підготовки дитини до школи, про проблему визначення критеріїв оцінювання рівня розвитку дитини та багато іншої корисної інформації..

Однією з особливостей освітнього процесу є значна розбіжність у підходах до виховання дитини. Саме через різні педагогічні погляди між вихователем і батьками часто виникають конфлікти, які негативно впливають насамперед на дитину.

Ознайомитися з особливостями сімейного виховання та взаємодії практичного психолога з батьками, зокрема, під час підготовки дитини до школи, допоможе стаття «Підготовка до навчання: зважуємо всі «за» і «проти». У ній ідеться про пошук балансу між прагненнями батьків і потребами дитини. Окрім того, у публікації подано приклади розвивальних вправ тренувального комплексу для дошкільника. Адже батьки прагнуть якнайліпше підготувати дитину до вступу до школи, однак здебільшого не враховують потреби її вікового розвитку.

Також, коли батьки дошкільника зорієнтовані на здобуття дитиною знань та вмінь — читати, писати, рахувати, — вони можуть забути про психологічні аспекти готовності до школи. Про розв’язання цієї проблеми читайте у матеріалі «Специфіка взаємодії з батьками під час підготовки дитини до школи», де подано анкету для батьків майбутнього першокласника.

Психологічна розвиненість дитини дошкільного віку характеризується її здатністю проявляти продуктивну активність у різних видах діяльності. Щоб практичний психолог розробляв інструментарій для визначення рівня розвитку дитини, мають існувати відповідні критерії. Про з’ясування концептуальних питань, закладених в основу розроблення критеріїв визначення рівня розвитку дитини, читайте у статті «Проблема визначення критеріїв оцінювання рівня розвитку дитини».

Публікацію «Міф як сімейна ідеологія» присвячено сценаріям сімейних міфів та міфологемам. Розглянуті явища впливають на кожного члена родини, їхню соціалізацію, стиль виховання дітей у сім’ї тощо. Однак сімейні міфи також можуть стати чинником стабілізації суспільства.

Провокативна психотерапія як засіб роботи з батьками у складних ситуаціях, міфи про гроші, психологічні особливості онлайн-консультування, «філіппінський тест» на фізіологічну готовність дошкільника до навчання, головний біль напруження у дітей — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках січневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

logo