Учені виявили найскладнішу скоромовку

11 грудня 2013 32
Група американських вчених виявила найскладнішу скоромовку. Учасники експерименту мали повторити її десять разів. За результатами дослідження вчені з’ясували причину невдалих спроб добровольців, які намагалися вимовити запропоновану фразу з шести слів.

Лінгвісти з Массачусетського технологічного інституту, Університету Каліфорнії та інших дослідницьких центрів провели чергове дослідження. У результаті експерименту вчені виявили найскладнішу скоромовку, з якою жоден з учасників не зміг впоратися.

Рекордно складна скоромовка складалася з шести слів: «pad kid poured curd pulled cod».

«Ми пообіцяли нагороду тому учаснику, який зможе швидко повторити цю фразу десять разів», — розповіла провідний автор публікації Стефані Шаттук-Хуфнагель.

Під час проведення  екперименту добровольцям пропонували два типи скоромовок: короткі, що складаються з слів типу «top cop», які потрібно було кілька разів повторити, і довгі на кшталт «the top cop saw a cop top» чи вже згадуваної «pad kid poured curd pulled cod». Учені записували те, як учасники експерименту намагалися вимовити скоромовки, та аналізували помилки, що виникали при цьому. За словами дослідників, частина добровольців, які намагалися її вимовити, на деякий час взагалі переставали розмовляти.

Як виявилося, більшість помилок полягала в тому, що доброволець намагався вимовити два звуки одночасно. Це явище вчені назвали подвійною атакою та виокремили два її типи. В одному випадку людина намагалася вимовити два різних звуки практично одночасно, в іншому «змішування» відбувалося із затримкою. Результати свого експерименту вчені опубліковали в журналі Journal of the Acoustical Society of America.

Зазначимо, що дослідження скоромовок безпосередньо стосується вивчення механізму звуковидобування і роботи мовної зони мозку. Нещодавно вчені за допомогою прямого електрофізіологічного експерименту показали, що складність виголошення скоромовок визначається близькістю груп нейронів, які необхідні для проголошення чередувальних у них звуків.

«Складаємо наказ: 5 хвилин і готово» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»