text
Педрада

Рахункова палата: наукових розробок створюється багато, а впроваджується в освіту ― мало

  • 19 жовтня 2012
  • 24

Понад 200 наукових досліджень щороку, не вдається широко впроваджувати отримані результати в освітянську галузь. І насамперед через те, що Національна академія педагогічних наук України не наділена відповідними функціями.

Рахункова палата України провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національній академії педагогічних наук України на наукові дослідження у 2010-2011 роках та І півріччі 2012 року.

Про це повідомила прес-служба Рахункової палати.

«Як показав аудит, академії, що проводить понад 200 наукових досліджень щороку, не вдається широко впроваджувати отримані результати в освітянську галузь. І насамперед через те, що заклад не наділений відповідними функціями, а МОНмолодьспорту і Держінформнауки не здійснювали належного контролю за цим процесом», ― зробили висновок у Рахунковій палаті.

У відомстві також наголосили, що на тлі постійних процесів оновлення і модернізації галузі, пошуків новаторських підходів та інноваційних рішень для поліпшення якості освіти з метою сприяння соціально-економічному розвитку держави і забезпечення життєвих перспектив молоді у 2010-2011 роках наукову продукцію за завершеною тематикою застосовано на практиці тільки у 20,5 % педагогічних вишів ІІІ-ІV рівнів акредитації. Ще менший відсоток запровадження наукових розробок у решті вищих (у 2,5 %) і загальноосвітніх (2-2,8 % навчальних закладів. Окремі науково-дослідні розробки використовуються лише у двох-п`яти навчальних закладах.

Протягом досліджуваного періоду із 79 завершених наукових робіт передані до архіву у вигляді рукописів, не дочекавшись реалізації, розробки 55 НДР, на які з бюджету витрачено 82 мільйонів гривень., з підготовлених до публікації 428 найменувань наукової та навчальної продукції видано лише 1,6 %.

«Академія не забезпечила належного контролю за дотриманням керівниками підпорядкованих їй науково-дослідних установ фінансово-господарської дисципліни», ― йдеться у звіті аудиторів.

Як наслідок, без обґрунтованих розрахунків затверджувалися кошти, без тендерних процедур здійснювалися закупівлі окремих робіт та послуг, за рахунок бюджетних коштів сплачувалися комунальні послуги і податки за орендовані в установах площі, штрафні санкції до орендарів-неплатників не застосовувалися. У результаті установи не отримали 578,2 тисяч гривень  доходів від оренди, державний бюджет ― 379,1 тисяч гривень  штрафів і пені.

«В академії не забезпечений контроль і за ефективним використанням державного майна. Як приклад, на ремонт Інституту педагогіки в попередні роки було спрямовано 846,8 тисяч гривень, однак будівля і досі в непридатному стані через невиконання інвесторами взятих зобов'язань, тобто ці бюджетні кошти витрачені неефективно. Також створено ризики втрат земельних ділянок, оскільки 15 наукових установ із 19 не мають актів на право постійного користування землею», ― резюмували фахівці з Рахунковою палати.

Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся
×
Будьте в центрі освітянських подій!

Нічого зайвого. Лише те, що потрібно в роботі!

Новини, статті та інші ресурси порталу доступні зареєстрованим користувачам. Будь ласка, авторизуйтеся або зареєструйтеся.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Читати далі

Характеристика вихователя, який атестується, має сповна охарактеризувати діяльність педагога та її якість. 

Складає характеристику на вихователя директор закладу або ж вихователь-методист.

Щоб полегшити роботу, підготував статтю "Як писати характеристику вихователя до атестації". 

Скачати зразок характеристики 
Головний редактор
Сергій Плахотнюк