Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Які іграшки насправді потрібні дітям?

  • 10 вересня 2012
  • 53

Відкуповуючись іграшками, батьки найменше задумуються над тим, що велика кількість іграшок аж ніяк не забезпечує розвитку дитини, тут потрібна ще й допомога дорослого. Дітям з таких родин бракує батьківської любові, розуміння їхніх дитячих проблем і потреб у фізичному контакті, обіймів, проводжуються турботливим сміхом, викликаним найбажанішою для дитини причиною: «Ми всі разом!».

Коли батьки вибирають іграшки для своїх дітей, на їх вибір впливають декілька моментів: їхнє уявлення та настановлення щодо виховання і розвитку дитини, власний досвід, тобто історія власного дитинства.

Про це заявила психолог, редактор журналів «Практичний психолог: Дитячий садок» і «Практичний психолог: Школа» Тетяна Гурковська.

Як пояснила психолог, уявлення батьків чи то інших близьких дорослих щодо виховання малюків і забезпечення їхнього розвитку сьогодні мають надзвичайний діапазон — від нерозуміння значущості періоду дитинства у становленні людини, а звідси і тієї ролі, яку відіграє в цьому процесі гра та іграшка, а відтак і дорослий; до крену в бік інтелектуального розвитку та абсолютного перебільшення впливу розвивальної іграшки на зростання малюка та її місця і обсягу в цьому процесі.

«У першому варіанті батьки купують іграшки, щоб забезпечити собі спокійний вечір, адже дитині є чим займатися, у неї є нова іграшка, і вона нею бавиться. Утім, у такій ситуації батьки не розуміють того, що будь-яка іграшка розкриває свої таємниці перед дитиною лише в руках дорослого. Саме він має навчити дитину — показати і розказати, як діяти з іграшкою, як із нею можна гратися», ― запевнила Т.Груковська.

Відкуповуючись іграшками, батьки найменше задумуються над тим, що велика кількість іграшок аж ніяк не забезпечує розвитку дитини, тут потрібна ще й допомога дорослого.

За словами психолога, специфічність іграшкового асортименту радянського і пострадянського періоду «змушує» дорослих купувати іграшки не стільки для дитини, скільки для себе, компенсуючи обмеженість, сірість, однаковість іграшок у власному дитинстві. А тому купують «залізницю» піврічному немовляті, зайця вдвічі більшого від дворічної дівчинки, порцелянову ляльку — трирічній бешкетниці. «І щиро не розуміють, чому маля не реагує на подарунок або реагує саме так: плаче і ховається за маму або ж відриває чи відгризає якийсь елемент іграшки за дві хвилини, як подарунок був вручений. А подекуди навколо подарунка збираються 30-річні «хлопчики» і «дівчатка» та захоплено ним граються», ― зазначила фахівець.

Іншим варіантом, який призводить до появи надмірної кількості іграшок у квартирі, є нерозуміння батьками масштабу тих змін, що відбуваються в період раннього і дошкільного віку, які розглядають іграшку лише як забавку для маляти. А тому купують і те, до чого потягнулася дитяча рука, і те, що є модним.

Є проблема крену у розвитку дитини в інтелектуальний бік,що пов’язано з педагогічними уявленнями батьків, які характеризуються перебільшеним значенням розвивальних ігор і вправ, різноманітних авторських концепцій. Батьки, які серед усіх іграшок обирають лише розвивальні, майже зовсім ігнорують значення стихійного навчання дитини, її самостійності, заперечують розвиток як процес саморуху.

Найбільше дітям з таких родин бракує батьківської любові, розуміння їхніх дитячих проблем і потреб у фізичному контакті, обіймів, проводжуються турботливим сміхом, викликаним найбажанішою для дитини причиною: «Ми всі разом!».

«Безумовно, кращим є варіант,коли своїм малятам батьки купують іграшки «як у моєму дитинстві», тим самим вкладаючи в дарунок тепло своїх почуттів. До того ж такі ситуації супроводжуються розповіддю про те, як мама чи тато гралися з такою іграшкою, хто її подарував або як її купували, цікавою історію, пов’язаною з іграшкою», ― розповіла Т. Груковська. На її переконання, друг дитинства батьків збагачує маля враженнями, теплими, лагідними емоціями і переживаннями, розвиває дитячу гру і найголовніше ― впускає, так би мовити, його у дитячий світ батьків.

Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

До 28 лютого необхідно подати звіт про діяльність ЗДО.

Цього року звіт складають за новою формою.

Скачати нову форму звіту про діяльність ЗДО 
Експерт MCFR Освіта
Сергій Плахотнюк