Марія Монтессорі: навчання без примусу та віра у самомотивацію

31 серпня 2012
399
Середній бал: 5 із 5

Методика Монтессорі заснована на індивідуальному підході педагога до кожної дитини: малюк постійно сам вибирає дидактичний матеріал і тривалість занять, розвиваючись у власному ритмі і напрямку.

Сьогодні, 31 серпня, виповнилося 142 роки з дня народження відомого італійського педагога, ученого та філософа Марії Монтессорі.

Марія Монтессорі (31 серпня 1870 - 6 травня 1952) була першою жінкою в історії Італії, яка закінчила курс медицини і однією з перших носительок наукового ступеня доктора наук.

Одним із свідчень міжнародного визнання Марії Монтессорі стало відоме рішення ЮНЕСКО (1988), що стосується всього чотирьох педагогів, що визначили спосіб педагогічного мислення в ХХ столітті. Це американець Джон Дьюї, німець Георг Кершенштейнер, Марія Монтессорі і радянський педагог Антон Макаренко.

Педагогіка Монтессорі, також відома як система Монтессорі ― система виховання, запропонована в першій половині XX століття. Методика Монтессорі заснована на індивідуальному підході педагога до кожної дитини: малюк постійно сам вибирає дидактичний матеріал і тривалість занять, розвиваючись у власному ритмі і напрямку.

Монтессорі вірила в самоцінність кожної дитини. У педагогіці Монтессорі не застосовуються порівняння і вимірювання за існуючими загальним мірками. Замість цього діти вчаться вільно, без примусу, зовнішнього втручання і критики. Марія Монтессорі була переконана в тому, що як заохочення, так і покарання шкідливі для внутрішньої орієнтації людини і що люди повинні вчитися, дотримуючись власної мотивації. В першу чергу тому, що прагнення брати участь у житті дорослих органічно властиве природі підростаючого.

Педагогіка Монтессорі зосереджується на потребах, здібностях і обдарованості кожної окремої дитини. Діти вчаться краще за все, коли вони можуть самі визначати свій ритм і спосіб навчання. Тому Монтессорі-педагоги заохочують дітей самим керувати вибором темпу, теми та закріплення вивченого.

logo