У російських школах вчать бізнесу

3 травня 2012 22
Близько 80% старшокласників, які є учасниками курсу, розробили понад 1200 власних бізнес-проектів, частина з яких уже реалізована. Збільшення щільності середнього та малого бізнесу в регіоні — ось кінцева мета освітнього курсу.

Міністерство освіти Пензенської області в Росії оголосило результати впровадження курсу «Навчання через підприємництво» в школах.

Загалом до проекту залучили близько 80% старшокласників. Вони розробили понад 1200 власних бізнес-проектів, частина з  яких уже реалізована.

Як розповів вчитель образотворчого мистецтва із середньої школи № 4 міста Нікольська Пензенської області Андрій Баришев, він вирішив разом із школярами відкрити свою справу з утилізації деревних відходів. «У нашому місті шість деревопереробних підприємств і з десяток приватних лісопилок. Всі посадки за містом усипані тирсою», — зазначив він.

За його словами, комерційна ідея була запозичена з уроку біології,-де учні знайомилися з процесом перетворення деревних відходів в органічне добриво. Для її реалізації пристосували шкільний гараж. Прибуток з такого бізнесу виходив непоганий, адже існував високий купівельний попит  на дешеві добрива. «Уже сьогодні селянсько-фермерські господарства шикуються за ними в чергу. Крім того, постачальники тирси самі готові платити за їх утилізацію. Раніше їм доводилося вивозити відходи за місто. Школа розташовується поблизу від виробництва — доставляти тирсу сюди дешевше», — розповів Баришев.

Шкільне підприємство, де крім вчителя числиться ще з десяток юних підприємців, поки зареєстровано як виробничий кооператив. Прибуток вкладається в розширення виробництва. Це лише один із сотень прикладів, коли зі шкільної лави дітям наочно показують, як заробити гроші і відкрити свою справу.

Збільшення щільності середнього та малого бізнесу в регіоні — ось кінцева мета освітнього проекту. У минулому році в статистичний регістр господарюючих суб'єктів Пензенської області було включено понад 57 тисяч суб'єктів малого підприємництва і 216 середніх підприємств. Ще рік тому їх загальне число було в п'ять разів менше. Але ці темпи приросту глава регіону Василь Бочкарьов визнав недостатніми.

«Мене здивували цифри одного дослідження. У нас в країні число лідерів на тисячу населення — 0,8%. В США — 8%. Наш проект покликаний переломити ситуацію в освіті, а значить, і в економіці», — впевнений Бочкарьов.

Пензенська область взяла приклад з Швейцарії,-де кожен учень закріплений за фермою або невеликим виробництвом. Учні не просто працюють на ньому, а й на конкретному прикладі вивчають організацію праці. Основоположник цього напряму, в минулому звичайний шкільний учитель Матс Йохансен, рік тому побував в Пензі і відвідав кілька сільських шкіл.

Однак у багатьох районах школярі зіткнулися з проблемою — не вистачає підприємств, які могли б поділитися досвідом. В Вадінском районі на 726 учнів, що беруть участь в проекті, припадає лише 21 компанія-ментор.

Інша складність виникає на етапі юридичного оформлення шкільного підприємства. Отримавши офіційний статус, воно автоматично потрапляє в число платників податків. Чиновники переконані, що складні умови виживання загартують бізнесменів від шкільної лави. Після закінчення школи вони зможуть розраховувати на певні преференції. Це —участь в регіональних програмах з підтримки малого та середнього бізнесу. Крім того їм безоплатно нададуть виробничі та офісні площі в місцевих бізнес-інкубаторах. Для цієї мети введені в дію 32 тисяч квадратних метрів обладнаних площ.



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
×
Будьте в центрі освітянських подій!

Нічого зайвого. Лише те, що потрібно в роботі!

Новини, статті та інші ресурси порталу доступні зареєстрованим користувачам. Будь ласка, авторизуйтеся або зареєструйтеся.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль