Почуття захищеності та адаптація новачків у дошкільному закладі

2 червня 2016 160
Почуття захищеності — природна потреба дитини, необхідна для її повноцінного розвитку. Коли малюк почувається в безпеці — він легко засвоює нові знання та вміння, здобуває пізнавальний чи практичний досвід, набуває впевненості у своїх силах.

Дитина, яка не відчуває безпечності середовища, має знижений рівень пізнавальної активності. Вона не спроможна гратися, її неможливо зацікавити навіть найпривабливішою іграшкою — усі свої внутрішні сили вона спрямовує на «виживання». Саме так поводиться дитина, яка вперше прийшла до дитячого садка й залишилася без мами.

Дитина сприймає світ не таким, який він насправді, а через маму — крізь призму її сприймання. Адже саме мама — гарант її «виживання». Від маминого стану напряму залежить стан дитини.

Коли мама перебуває в психологічній рівновазі — спокійна й щаслива — дитина відчуває це як упевненість і захищеність, сприймає світ доброзичливим. У такому стані навіть складні часи дитина переживає без психологічних травм. Якщо ж цей оплот захитається — дитина враз втрачає почуття захищеності й безпеки. Вона ніби залишається наодинці зі світом, не маючи навичок самостійної адаптації. Втрата почуття захищеності цілковито змінює світобачення дитини. Світ для неї втрачає свої фарби, стає агресивним чи навіть ворожим. І що менша дитина, то більше вона залежна від стану матері, то гостріше переживає втрату почуття захищеності й безпеки.

Тож у практичного психолога дитячого садка є особливе й специфічне завдання: зберегти почуття захищеності у кожного новачка. Для цього треба, зокрема:

  • створити умови для перебування мами в групі разом із новачком
  • забезпечити поступовий прийом новачків
  • продумати гнучкий режим у групі новачків
  • ретельно добирати вихователів, які працюватимуть у групі новачків

Попри те що це здебільшого адміністративні рішення, завдання фахівця психологічної служби — усіляко посприяти тому, щоб адміністрація дошкільного закладу усвідомила їх важливість і знайшла способи створити комфортні умови для новачків. Окрім цього, практичний психолог має проводити широку просвітницьку роботу з батьками та вихователями.

Якщо знехтувати завданням — сформувати відчуття захищеності дитини щодо її перебування в дитячому садку — то марно й сподіватися на позитивні результати розвивальної роботи з дитиною. Адже саме почуття захищеності дає змогу кожній дитині бути впевненою в собі настільки, щоб відповідати за себе й розв’язувати складні завдання.

Почуття захищенності робить поступливою уперту дитину, а дитину, якій встановлено діагноз синдром дефіциту уваги та гіперактивності робить прихильнішою. Впевненість дитини в тому, що її люблять батьки, приймають її допомагає дитині відрізнити безпеку від небезпеки, а ще — адекватно поводитись у складній ситуації, наприклад якщо вона залишилася сама на вулиці чи супермаркеті. Про все це та багато іншого — у червневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».



Ваша персональна добірка.

    Підписка на новини

    Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Перевірте свої знання та здобудьте нові

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Самое выгодное предложение

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

    Живе спілкування з редакцією

    Книжкова полиця

    «Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

    Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

    для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

    Читати книгу



    © Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    
    • Ми в соцмережах