text
Педрада

Перегони з дитиною: робота практичного психолога з батьками

  • 12 липня 2016
  • 109

Батьки завжди бажають для своєї дитини найліпшого. Вони прагнуть убезпечити її від усіх можливих бід і труднощів, тож усіляко діляться своїм життєвим досвідом. Та інколи батьки вдаються до виховних методів, які мають протилежні бажаним результати. Одними з таких є своєрідні перегони з дитиною, суть яких виражена у фразі «А я ж тобі казала(-в) …».

Допомогти батькам знайти оптимальні методи виховання, а також налагодити довірливі стосунки з дитиною, може практичний психолог своїми слушними порадами. Якими саме? Читайте на сторінках липневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Особливу роль у розвитку емоційної та особистісної сфер дитини традиційно відводять характеру внутрішньосімейної взаємодії. У взаємодії з дитиною, батьки допомагають їй регулювати й упорядковувати взаємини з навколишнім світом, освоювати різноманітні способи поведінки тощо. Це дуже інтимна сфера, куди «вхід стороннім заборонено». Та все ж практичний психолог дошкільного навчального закладу за потреби може ненав’язливо допомагати батькам.

Батьки часто характеризують свою дитину прикметниками на кшталт «некерована», «неслухняна», «нервова» чи навіть «агресивна». Серед причини звернення називають непорозуміння дошкільника з однолітками чи дорослими тощо. Звісно, батькам простіше вважати дитину «не такою», ніж визнавати власні огріхи у побудові сімейних взаємин, ставленні до дитини, сприйманні її як особистості.

Шановні дорослі, замисліться, чи хотіли б ви знову прийти за порадою до людини, яка, по суті, сказала, що ви нікчема, не здатні нічого навчитися, навіть почути неспроможні? Напевно, що ні. От і дитина після таких слів більше не прислухатиметься до ваших порад — усі вони, навіть найдоречніші й найцінніші, пролітатимуть повз вуха.

Так і потрапляють батьки до замкненого кола у спілкуванні із власними сином чи донькою: одного разу наголосивши на прорахунку дитини, вони відтак позбавляються права бути нею почутими.

Дорослим слід пам’ятати: дитина пізнає світ, себе, інших людей, взаємини з ними. А ще час від часу випробовує на міцність себе та людей зі свого оточення, пізнає межі дозволеного, межі витримки й вихованості дорослих. Аби не зламати зародки довіри до себе, батьки мають із розумінням поставитися до найперших заперечень дитини, її нехтування пересторогами та віднайти слова підтримки.

Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
×
Будьте в центрі освітянських подій!

Нічого зайвого. Лише те, що потрібно в роботі!

Новини, статті та інші ресурси порталу доступні зареєстрованим користувачам. Будь ласка, авторизуйтеся або зареєструйтеся.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!

Характеристика вихователя, який атестується, має сповна охарактеризувати діяльність педагога та її якість. 

Складає характеристику на вихователя директор закладу або ж вихователь-методист.

Щоб полегшити роботу, підготував статтю "Як писати характеристику вихователя до атестації". 

Скачати зразок характеристики 
Головний редактор
Сергій Плахотнюк