Автономія навчального закладу: починаємо з фінансової грамотності

22 листопада 2016 1380
У Житомирі розпочато роботу з автономізації навчальних закладів. І розпочато правильно: з установлення теоретичної бази та навчання керівників. Отож Цифрове видавництво MCFR спільно з управлінням освіти Житомирської міської ради організувало й провело семінар «Автономія навчального закладу: від А до Я»

Розмови про фінансову автономію навчальних закладів ведуться в освітянських колах давно. Усі розуміють її перспективність, та не всі готові брати на себе відповідальність за самостійне ведення бухгалтерського обліку. Побоювання найчастіше виникають через брак спеціальних знань і умінь, відсутність відповідного належного навчання керівників закладів освіти.

Та вовка боятися — у ліс не ходити. І навчальних закладів, які обрали для себе шлях автономії, стає дедалі більше. Перші самостійні кроки в цьому напрямі зробили заклади освіти міста Житомира.

Рішення про автономізацію закладів освіти ухвалив виконком міської ради:

  • з 1 жовтня 2016 року — дошкільних навчальних закладів
  • з 1 січня 2017 року — загальноосвітніх навчальних закладів.

Мета — підвищити ефективність використання бюджетних коштів, запровадити фінансову самостійність, забезпечити своєчасну закупівлю товарів, робіт та послуг.

«Автономізація навчальних закладів — потужна реформа. Ми чудово розуміємо, що перший рік буде складним насамперед для керівників навчальних закладів, адже їм доведеться працювати інакше. Утім цей шлях слід пройти, бо результат вартий того», — переконаний Матвій Хренов, заступник Житомирського міського голови з гуманітарних питань.

Аби допомогти керівникам опановувати нові знання, вирішено провести для них відповідне навчання. Організували його спільно з Цифровим видавництвом MCFR, яке спеціалізується у наданні інформаційної підтримки професіоналам. На думку Матвія Хренова, таке навчання покликане стати першим ефективним кроком до автономії, закласти надійне підґрунтя для її запровадження.

Після глибокого аналізу інформаційних запитів житомирських освітян, найпоширеніших проблем, які виникають у роботі автономних навчальних закладів, фахівці видавництва та міського управління освіти розробили програму семінару «Автономія навчального закладу: від А до Я». Вона вмістила, зокрема, такі питання:

  • огляд законодавства з питань автономії та ведення самостійного бухгалтерського обліку
  • відповідальність керівника навчального закладу за недотримання фінансової дисципліни;
  • оформлення документів навчального закладу, внесення змін до них (статут, кошторис, штатний розпис, колективний договір, накази щодо питань бухгалтерського обліку та звітності тощо)
  • відкриття рахунків для операцій з коштами
  • інвентаризація
  • опанування азів бюджетного законодавства.

Семінар відбувся 16 листопада. У ньому взяли участь усі директори загальноосвітніх навчальних закладів Житомира. Семінар пройшов у формі діалогу учасників з лекторами — експертами видавничої групи «Головбух» Цифрового видавництва MCFR. Юридично-правові питання докладно висвітлила Наталія Васильченко, а питання бухгалтерського обліку й звітності — Людмила Кравченко та Фаїна Іскрижицька. Модератором семінару була Ніна Омельяненко, шеф-редактор управлінських видань MCFR: Освіта.

Надзвичайно цінними і корисними для керівників житомирських шкіл стали поради, відповіді на запитання Тетяни Оленич, директора київської спеціалізованої школи № 189, адже ця школа зробила перші самостійні кроки до автономії ще у 1992 році і вже має чималий досвід.

На думку учасників, знання, які вони отримали під час семінару, допоможуть уникнути помилок у роботі, а подарунок від Цифрового видавництва MCFR — піврічний доступ до електронного журналу «Практика управління закладом освіти» — стане щоденною надійною фаховою підтримкою, помічником у розв’язанні робочих ситуацій.

«Семінар був дуже корисним. За кілька днів після нього відбулася нарада керівників шкіл із заступником міського голови, директором департаменту бюджету та фінансів з питань автономізації навчальних закладів. Завдяки знанням, отриманим на семінарі, нарада пройшла надзвичайно продуктивно. Наші керівники порушували конкретні питання, навіть цитували ваших лекторів. Ми вдячні всім, хто долучився до необхідної справи — навчання», — повідомила фахівцям видавництва Світлана Ковтуненко, заступник начальника управління освіти Житомирської міської ради.

Зауважте!

Випуск 2016.4 КОЗА-ДИСКа «Шаблони документів закладу освіти» присвячений темі «Фінансова самостійність навчального закладу». На ньому доступні, зокрема, корисні матеріали, типові форми, шаблони та бланки щодо:

  • бухобліку
  • відкриття рахунків
  • організації роботи бухгалтера (бухгалтерської служби)


Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією
Скачати листівки

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах