Вивчення рівня розвитку дитини

22 листопада 2016 4505
Вивчення рівня розвитку дитини — це процес інтегрованої, зваженої, об’єктивної експертизи життєвих досягнень дитини, виявлення зон її найближчого й перспективного розвитку та визначення, якої саме психолого-педагогічної вона допомоги потребує. Для організації цієї роботи в різних вікових групах дошкільного навчального закладу вихователю-методисту стане у пригоді розміщений у випуску 2016.4 КОЗА-ДИСКа діагностичний інструментарій

Відповідно до Базового компонента дошкільної освіти в центрі уваги педагога — розвиток фізичного, психічного та морально-духовного здоров’я дитини, формування особистісних цінностей і навичок практичного життя, сприяння розвитку її індивідуальності.

Для отримання цілісного уявлення про рівень розвиненості та вихованості дітей певної вікової категорії, зіставлення фактично досягнутих результатів із очікуваними, раціонального планування розвивальної роботи вихователь-методист спільно з педагогічним колективом має обрати або розробити відповідний методичний інструментарій. У цій важливій справі вашим помічником може стати тематичний випуск 2016.4 КОЗА-ДИСКа «Шаблони і розробки для вихователя-методиста», який акумулював у собі перспективний досвід педагогів та практичних психологів щодо вивчення рівня розвитку дитини дошкільного віку. Зокрема, на диску розміщено шаблони і розробки, застосування яких дасть змогу:

  • виявити індивідуальні особливості розвитку та здібності дитини
  • провести діагностику її психічного та фізичного розвитку
  • визначити рівень сформованості основних компетенцій.

Подані на диску анкети та тести стануть у пригоді під час роботи з педагогічними працівниками та батьками для вивчення індивідуальних особливостей дітей, а опитувальники — для проведення бесід із дітьми з метою виявлення їхніх знань про навколишню дійсність. Для фіксації результатів спостереження за поведінкою, емоційними реакціями дитини під час різних видів діяльності, а також відомостей, отриманих під час моніторингових досліджень і діагностичної роботи, доцільно використовувати індивідуальні картки. Зручною формою для систематизації інформації, зібраної про кожну дитину, стануть зведені картки аналізування рівня розвитку дітей певних вікових груп.

Базовим компонентом дошкільної освіти регламентовано, що узагальненим результатом освітньої роботи є сформованість компетенцій дошкільника за кожною освітньою лінією. Саме тому в тематичному диску ми розмістили методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі (лист Міністерства освіти і науки України від 06.11.2015 № 1/9-535). Застосування електронної версії кваліметричної моделі дасть змогу провести якісну експертизу реалізації змісту освітніх ліній та сприятиме створенню оптимальних умов для якнайповнішого розкриття потенційних можливостей кожної дитини.

Тож пропонуємо ознайомитися з повним переліком розміщених на диску шаблонів документів та методичних розробок і зичимо вам, щоб діти зростали дужими, здібними та всебічно розвиненими:

МОНІТОРИНГ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ

Презентація «Моніторинг індивідуальних особливостей розвитку дітей»

Довідкова таблиця «Методи моніторингу індивідуальних особливостей розвитку дітей»

Проект наказу про організацію та проведення моніторингу індивідуальних особливостей розвитку дітей

План проведення моніторингу індивідуальних особливостей розвитку дітей в дошкільному навчальному закладі на рік

План роботи групи з моніторингу індивідуальних особливостей розвитку дітей

Довідкова таблиця «Порівняння понять: діагностика, моніторинг, аналіз, контроль»

Індивідуальна карта розвитку дитини

Основні показники, які містить індивідуальна картка розвитку дитини

Картка спостереження за взаємодією батьків і дитини

Опитувальник для педагогів і батьків «Визначення індивідуальних особливостей розвитку дитини»

Анкета для батьків «Визначення здібностей дитини»

Картка моніторингу індивідуальних особливостей розвитку дитини

Картка індивідуального освітнього маршруту дитини (бланк)

ОЦІНЮВАННЯ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ

Паспорт здоров’я

Карта діагностування розвитку основних рухів дітей

Пам’ятка «Оцінювання фізичного розвитку дітей»

Таблиця для оцінювання фізичного розвитку хлопчиків трьох років

Таблиця для оцінювання фізичного розвитку хлопчиків чотирьох років

Таблиця для оцінювання фізичного розвитку хлопчиків п’яти років

Таблиця для оцінювання фізичного розвитку хлопчиків шести років

Таблиця для оцінювання фізичного розвитку дівчаток трьох років

Таблиця для оцінювання фізичного розвитку дівчаток чотирьох років

Таблиця для оцінювання фізичного розвитку дівчаток п’яти років

Таблиця для оцінювання фізичного розвитку дівчаток шести років

ДІАГНОСТИКА ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ

Картка виявлення найважливіших ознак типу вищої нервової діяльності дитини

Картка психологічного фону розвитку дітей

Картка нервово-психічного розвитку дитини раннього віку

Нормативна карта розвитку (за Надією Коротковою, Петром Нєжновим)

Нормативна карта розвитку «Творча ініціатива»

Нормативна карта розвитку «Ініціатива як уміння ставити мету і проявляти вольове зусилля»

Нормативна карта розвитку «Комунікативна ініціатива»

Нормативна карта розвитку «Пізнавальна ініціатива — допитливість»

ВИВЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ РАННЬОГО ВІКУ

Завдання для вивчення динаміки досягнень дитини раннього віку із сенсорно-пізнавального розвитку на рік

Картка вивчення динаміки досягнень дитини раннього віку із сенсорно-пізнавального розвитку за рік

Зведена картка аналізування рівня досягнень дітей раннього віку із сенсорно-пізнавального розвитку за рік

Комплекс вправ для вивчення рівня сенсорного розвитку дитини раннього віку

Зведена картка вивчення рівня сенсорного розвитку дітей раннього віку

Зведення картка аналізування рівня досягнень дітей раннього віку

ВИВЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Молодша та середня групи

Картка спостережень за розвитком дитини

Картка спостережень за поведінкою дитини

Картка аналізування дотримання дітьми соціокультурних норм

Опитувальник для визначення рівня знань дітей четвертого року життя про об’єкти і явища природи

Опитувальник для визначення рівня знань дітей п’ятого року життя про об’єкти і явища природи

Критерії визначення рівня знань дітей про об’єкти і явища природи

Індивідуальні картки для перевірки знань дітей п’ятого року життя

Картка вивчення пізнавального розвитку дитини п’ятого року життя

Індивідуальний маршрут розвитку дитини

Старша група

Опорна карта «Діагностування рівня розвитку дітей шостого (сьомого) року життя» (з наочними матеріалами)

Картка діагностування рівня розвитку дітей шостого (сьомого) року життя

Пам’ятка «Показники сформованості ігрових умінь дітей шостого (сьомого) року життя»

Картка спостереження за творчою грою

Картка спостереження за іграми з правилами

Опитувальник для виявлення знань дітей шостого (сьомого) року життя про об’єкти і явища природи

Індивідуальні картки для перевірки знань дітей шостого (сьомого) року життя

Картка вивчення пізнавального розвитку дитини шостого (сьомого) року життя

Картка визначення рівня сформованості соціальної компетенції дитини шостого (сьомого) року життя

Рівні сформованості соціальної компетенції дітей шостого (сьомого) року життя

Зведена картка аналізування рівня сформованості компетенцій дітей шостого (сьомого) року життя за освітніми лініями

Зведена картка визначення динаміки досягнень дітей шостого (сьомого) року життя за рік

ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКА ЗА КВАЛІМЕТРИЧНОЮ МОДЕЛЛЮ

Методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі

Протокол оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку

Кваліметрична модель оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку

Інструкція до кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку

Протокол оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку (бланк)

Програма оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку

Кваліметрична модель оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку (з діаграмою «Невикористані резерви розвитку дитини старшого дошкільного віку)

Результати моніторингу рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку (з діаграмою)



Ваша персональна добірка.

    Підписка на новини

    Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Перевірте свої знання та здобудьте нові

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Самое выгодное предложение

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

    Живе спілкування з редакцією

    Книжкова полиця

    «Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

    Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

    для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

    Читати книгу



    © Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    
    • Ми в соцмережах