Система національної освіти не сприяє впровадженню інклюзії в Україні

1 вересня 2015 14
За оцінками міжнародних організацій, в Україні програми з адаптації людей з обмеженими можливостями до суспільства реалізовуються повільно, держава не докладає особливих зусиль до впровадження системних кроків у цьому напрямку та фактично не контактує із громадськими організаціями для спільного втілення адаптаційних та інклюзивних проектів

Днями відбулася Всеукраїнська конференція «Що гальмує інклюзію в Україні?» за участі Уповноваженого Президента України з прав дитини Миколи Кулеби,представників МОН України, Міністерства соціальної політики, освітніх та медичних закладів, громадських організацій, народних депутатів.

Під час конференції було презентовано проект «Інклюзія: Fit into normality», який реалізується в Україні громадською організацією «Родина» за сприяння Посольства Сполучених Штатів Америки.

Лариса Самсонова, експерт з питань соціальної політики Інституту суспільно-економічних досліджень, один із засновників  ГО  «Родина», повідомила, що великим бар’єром для впровадження інклюзії в Україні є система національної освіти.

Статистичні дані свідчать про те, що лише 10% випускників інтернатів можуть соціалізуватися та адаптуватися до самостійного життя. Близько 40% схильні до правопорушень, вживають алкоголь, 40% дівчаток стають повіями тощо.

За її словами, аби подолати спротив старої системи, потрібно всім об’єднати свої зусилля та покроково розпочати впроваджувати інклюзію в країні. Для цього, по-перше, необхідно провести просвітницьку кампанію серед учителів, учнів, батьків і суспільства, аби допомогти перебороти стереотипи минулого. По-друге, сформувати єдине бачення освіти в Україні як інклюзивної, що повинно відобразитися у Законі України «Про освіту». По-третє, планувати освітній процес, зважаючи винятково на потреби учнів.

Наступним кроком має стати створення в школах спеціальних класів, які стануть проміжним етапом для впровадження інклюзії та навчальних центрів денного перебування для дітей із тяжкими порушеннями розвитку та які наближені до місця проживання дитини. А головне, провести інвентаризацію усіх науково-дослідних інститутів Національної академії педагогічних наук України та зменшити їх кількість. Також надати їм право формувати освітні програми ВНЗ, які мають розуміти, які нові освітні професії необхідні в інклюзивних школах.

 



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Складаємо наказ: 5 хвилин і готово» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу

Розсилка



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах