Державна служба якості освіти України провела дводенний міжнародний онлайн-семінар

20 травня 2020
12685
Середній бал: 5 із 5

14-15 травня Державна служба якості освіти України у межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України» спільно з Чеською шкільною інспекцією провели міжнародний онлайн-семінар, присвячений питанням самооцінювання шкіл та організації дистанційного навчання учнів під час пандемії COVID-19

За результатами цього проєкту розроблено інструменти − методики, критерії, форми, анкети тощо, − які формують найбільш структуровану, змістовно насичену і функціональну основу для підтримки чеських шкіл у самооцінюванні. Уніфіковану інформацію з цих питань представлено в інформаційному документі «Самооцінювання школи: інспірація серед можливих інструментів оцінювання».

Забезпечте якість освіти на дистанційному навчанні: ПОРАДИ

Крім того, під час семінару учасники поділилися досвідом щодо організації дистанційного навчання під час пандемії COVID-19 в Україні та Чехії.

Державна служба якості освіти провела відповідне опитування учасників освітнього процесу щодо запровадження навчання з використанням дистанційних технологій. Зокрема, опрацьовано понад 200 тис. анкет, що свідчить про актуальність питання якості освіти за екстремальних умов, в яких опинилися вчителі, учні та їхні батьки.

Зокрема, близько 55% опитаних учнів (54,6%) у своїх анкетах вказали, що їм подобається навчатися дистанційно. Подібна відповідь була і у батьків (50,3%). Батьки та школярі підтвердили, що на період карантину в закладах загальної середньої освіти здійснюється навчання з усіх предметів інваріантної складової.

Результати опитування показали, що незважаючи на усі виклики, які постали перед керівництвом шкіл,  майже в усіх школах забезпечений освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання (96,9% опитаних).

Разом з цим, якість організації такого освітнього процесу є недостатні, оскільки середньозважений показник підтримки дистанційного навчання серед дітей і батьків склав 51%. Крім того, висвітлилася проблема щодо не обізнаності школярів із правилами безпеки в мережі Інтернет, зокрема 23,4% опитаних учнів у своїх анкетах вказали, що їм педагогічні працівники не розказували про кібербезпеку.

Значне перевантаження школярів навчальним матеріалом відмітили 38,3% батьків. А 29,9% учителів скаржаться, що неможливо якісно пояснити навчальний матеріал під час дистанційного проведення уроків.

Відтак, найбільш складними у процесі реалізації такого навчання, як показало дослідження, є налагодження ефективної взаємодії між учасниками освітнього процесу, технічне забезпечення, методична підготовка як керівників закладів, так і вчителів.

Джерело: Державна служба якості освіти України

logo