Перші результати дослідження діяльності реформи НУШ

1 квітня 2021
12409
Середній бал: 5 із 5

Оприлюднено перші три частини звіту за результатами моніторингу «Нової української школи»

Перші результати дослідження діяльності реформи НУШ

Міністерство освіти і науки опублікувало на своєму сайті перші три частини результатів аналізу комплексного дослідження ефективності впровадження освітньої реформи «Нова українська школа». Документи, а також ключову інформацію про дослідження розміщено на сайті МОН.

Які документи перевіряють під час інституційного аудиту

Проведення моніторингу було заплановано в декілька етапів. Таким чином, перший етап було проведено в 2019 році. У ньому взяли участь учні третіх класів, які пішли до школи у 2017 році, зокрема учні пілотних класів. Наступний етап, передбачений моніторингом, буде проведено за сприятливої епідемічної ситуації. У ньому візьмуть участь учні, які пішли до школи після 2018 року та навчаються за новим Державним стандартом початкової освіти.

→ Нові типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

Завдяки такому підходу дослідження, можна буде отримати результати щодо володіння наскрізними уміннями учнями початкової школи, які навчалися до та після запровадження реформи «Нова українська школа».

Під час аналізу було виокремлено такі завдання:

  • дослідити рівень сформованості наскрізних умінь в учнів 3-х класів закладів загальної середньої освіти;
  • оцінити ступінь реалізації цілей реформи «Нова українська школа» у початкових класах закладів загальної середньої освіти;
  • проаналізувати або встановити залежність між сформованістю наскрізних умінь учнів та методами роботи педагогів, стилем педагогічної взаємодії, організацією освітнього середовища;
  • дослідити ставлення учасників освітнього процесу (керівників закладів загальної середньої освіти, педагогів та батьків і учнів) до реформи «Нова українська школа».

До моніторингу було залучено 150 шкіл, які були розділені на 3 групи за типом закладу: загальноосвітні, спеціалізовані (із поглибленим вивченням окремих навчальних предметів; на момент проведення дослідження статути закладів загальної середньої освіти ще не було змінено відповідно до нового Закону «Про освіту») та пілотні (учасники всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти»).

Результати проведеного дослідження сформовані у вигляді семи тематичних розділах та одному узагальнюючому. Три перші з них, а також узагальнюючий вже доступні на сайті МОН:

  1. Дослідження наскрізних умінь учнів початкової школи.
  2. Спостереження за уроками вчителів початкових класів.
  3. Спостереження за роботою учнів початкових класів.
  4. Анкетування вчителів початкових класів.
  5. Анкетування учнів третіх класів 2019-2020 навчального року.
  6. Опитування керівників закладів освіти.
  7. Анкетування батьків третьокласників 2019-2020 навчального року.
  8. Моніторинг впровадження реформи НУШ: результати та рекомендації (узагальнюючий).

Окрім того, Міносвіти створили окрему сторінку на сайті, присвячену результатам дослідження та його ключовими висновками. Також на ній з’являтимуться у доступі ті частини дослідження, які будуть оприлюднюватись найближчим часом.

Комплексне дослідження ефективності впровадження НУШ проводилось за ініціативи Міністерства освіти і науки України громадською організацією «Центр підтримки освітніх реформ» у співпраці з Командою підтримки реформ МОН за фінансової підтримки Швейцарії через Швейцарську Агенцію розвитку та співробітництва і Міжнародного фонду «Відродження».

logo