Директор дитсадка — педагогічний лідер: забезпечення якості дошкільної освіти в Україні та Чехії

29 квітня 2021
3206
Середній бал: 5 із 5

26 та 28 квітня 2021 року відбувся міжнародний вебінар «Оцінювання управлінського та освітнього процесів у закладах дошкільної освіти», організований Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань Чеської Республіки

Справи до кінця навчального року

Наразі українські дитсадки мають змогу розбудовувати внутрішню систему забезпечення якості освіти, здійснюючи самооцінювання освітніх та управлінських процесів з огляду на орієнтовні критерії та індикатори за чотирма напрями — освітнє середовище, розвиток дитини, фахова діяльність педагогів та управлінські процеси. Відповідні методичні рекомендації затверджено наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71. За результатами самооцінювання керівник дитсадка:

Свій управлінський досвід для українських колег презентував Давид БЄЛУНЕК, директор дитячого садка м. Злін (Чеська Республіка). Він зазначив, що керівник закладу освіти передовсім має бути педагогічним лідером, а це означає:

  • відповідати за напрями розвитку закладу;
  • розробляти і втілювати стратегії;
  • формувати педагогічну команду й очолювати її;
  • запускати педагогічні процеси та інновації;
  • підтримувати колектив.

Важливою складовою поліпшення діяльності чеських дитсадків є самооцінювання відповідно до набору запитань, що структуровані за п’ятьма напрямами:

  • умови освітнього середовища;
  • зміст і перебіг освітнього процесу;
  • мікроклімат у закладі, підтримка дітей, співпраця з батьками;
  • досягнення дітей;
  • управління закладом.
Як результат самооцінювання — визначення заходів для подальшого розвитку дитсадка. На всіх етапах методичну допомогу надає Чеська шкільна інспекція.
 
logo