Міністр освіти розповів про напрями діяльності МОН з підвищення якості освіти

25 червня 2021
2328
Середній бал: 5 із 5

Міністр освіти презентував модель Національного технопарку з підвищення якості освіти

Національний технопарк підвищення освіти

Новий лист МОЗ: як виконати норми харчування

Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет презентував модель Національного технопарку з підвищення якості освіти. Мета закладу — трансформація національної системи освіти, розбудова Нової української школи та забезпечення якісної та доступної освіти.

Як повідомив очільник Міносвіти, основним компонентом Національного технопарку з підвищення якості освіти є впровадження в освітній простір компетентнісної освіти, зокрема функціонування оффлайн- та онлайн-ресурсів ціннісних орієнтирів освіти, кардинальне оновлення системи підготовки та супроводу компетентного вчителя для НУШ.

«Якісні зміни в підготовці та професійному супроводі вчителя, з яких і має починатися реальне компетентнісне навчання учнів, потребують швидкого впровадження. Міністерство розробило положення про педагогічну інтернатуру, що сприятиме розв’язанню питання. І саме цей компонент ми визначили першим у структурі технопарку», — акцентував керівник МОН України.

Зокрема, міністр додав, що ще одним базовим компонентом розвитку освіти є формування інтелектуальної еліти нації — вчених, дослідників, суспільних діячів, інноваторів-підприємців.

«Еліту має готувати еліта. Педагогічні працівники мають реально стати професійною елітою, яка готуватиме еліту інтелектуальну. Маємо певні досягнення в цій царині, ректори діляться досвідом, який має кожен із них. Важливим напрямом діяльності педуніверситетів є зміцнення партнерства між громадами, бізнесом, владою, що значно впливатиме на зміст, процес і результати професійної педагогічної освіти. Такий підхід також відповідає ідеям технопарку», — наголосив Сергій Шкарлет.

За словами очільника Міносвіти, насамперед слід розвивати практичні навички, професійні та особисті якості, створити вільний простір для творчості, формувати науковий світогляд з якомога більш раннього віку.

Також він наголосив на важливості формування безпечного для життя та здоров’я середовища.

«Здорова школа — здорова нація. Формування навичок здоров’язбереження починається з родини, але в закладах освіти ці навички мають знайти своє продовження і розвиток. Створення безпечного середовища — головне завдання кожного закладу освіти. Розпочати цю роботу пропонуємо з проходження онлайн самооцінки за моделлю «Безпечна та дружня до дитини школа», — зауважив міністр освіти і науки.

Окрім того, керівник МОН зазначив основні напрями трансформації системи управління освітою в межах моделі Національного технопарку з підвищення якості освіти.

«Одним із напрямів цього компоненту є державно-приватне партнерство — це механізм, що використовується в більшості успішних країн світу. За його рахунок будуються нові або модернізуються існуючі заклади освіти, спортивні майданчики, стадіони, відкриваються сучасні шкільні наукові лабораторії, оновлюється матеріально-технічне забезпечення тощо. Такі приклади маємо і ми. Тому об’єднання зусиль бізнесу і держави в освіті — також провідна ідея технопарку», — повідомив Сергій Шкарлет.

logo