Рекомендації МОН щодо організації навчання для дітей з ООП

1 вересня 2021
5805
Середній бал: 5 із 5
  • Теми:

Міносвіти розробило методичні рекомендації щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами

Організація навчання дітей з ООП

Виховний процес у 2021/2022 н. р.: нові рекомендації МОНМіністерство освіти та науки України опублікувало методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в школах у 2021/2022 навчальному році.

Таку інформацію зазначили в листі Міносвіти.

Зокрема, у листі наголошено, що насамперед для формування інклюзивного середовища в закладах загальної середньої освіти необхідно:

  • подолати соціальні та психологічні бар’єри;
  • впровадити педагогіку партнерства;
  • створити універсальний дизайн та розумні пристосування у закладах освіти в межах безбар’єрного фізичного простору.

МОН сформувало перелік основних елементів забезпечення архітектурної доступності та умов для організації інклюзивного навчання в закладі освіти:

  • доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту);
  • безбар’єрний вхід (входи, виходи, сходи, пандуси);
  • безперешкодний рух у приміщеннях (коридори, ліфти, підйомники, позначення, піктограми) доступність до дверних і відкритих прорізів;
  • пристосування приміщень (шляхів руху, загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон).

Окрім того, документ містить такі методичні рекомендації щодо організації навчання для дітей з ООП:

  • роботи спеціальних закладів освіти, навчально-реабілітаційних центрів та їхніх типових освітніх програм;
  • переліків навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих МОН для використання в освітньому процесі;
  • створення умов для навчання та реабілітації (наявність корекційних педагогів, соціальних та медичних послуг, підвезення тощо);
  • проведення комплексної оцінки потреб;
  • індивідуалізації освітнього процесу конкретної дитини через адаптацію та / або модифікацію навчального матеріалу, створення відповідного освітнього середовища, методів навчання тощо;
  • співпраці всіх учасників освітнього процесу;
  • проведення корекційно-розвиткових занять із використанням технологій дистанційного навчання.
logo