Результати Держслужби щодо якості дистанційного навчання в українських школах

27 жовтня 2021
17240
Середній бал: 5 із 5
  • Теми:

В Україні провели дослідження щодо якості дистанційного навчання та назвали переваги й недоліки такої форми освіти

Моніторинг якості дистанційного навчанняНовий професійний стандарт: ВИМОГИ

У Міністерстві освіти та науки підкреслили, що дистанційне навчання не може замінити очного, але воно дає можливість забезпечити безперервність освітнього процесу в регіонах зі значним поширенням COVID-19. Саме тому в Україні провели дослідження та виявили недоліки дистанційки.

Таку інформацію повідомив очільник освітнього відомства Сергій Шкарлет у своєму Telegram-каналі.

Моніторинг ефективності дистанційного навчання проводила Держслужба якості освіти у період з 11 по 22 жовтня включно.

Переваги дистанційного навчання

Керівник Міносвіти Сергій Шкарлет повідомив, що в усіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів.

Як він відзначив, під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів (93%). Водночас, найбільше закладів, які використовують лише асинхронний режим навчання, — у Тернопільській та Волинській областях (93% і 37% відповідно).

Щодо відмінностей між цими режимами дистанційки:

  • Синхронний режим навчання — це коли вчитель проводить урок дистанційно для всіх учнів одночасно в режимі реального часу (це може бути чат, аудіо-, відеоконференції, соціальні мережі тощо).
  • Асинхронний режим — це коли вчитель проводить урок для учнів дистанційно із затримкою у часі, використовуючи електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо. Зокрема, сюди відноситься і звичайне надсилання учням завдань.

Окрім того, у процесі реалізації дистанційної форми у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:

  • ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»;
  • українську електронну освітню систему «Мій Клас»;
  • хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet, Class Time);
  • онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.

«На онлайн-уроках учителі використовують різноманітні форми організації роботи для підвищення пізнавальної активності учнів: презентації, інтерактивні вправи, демонстрації, зокрема відео та анімаційні», — акцентував міністр освіти Сергій Шкарлет.

Недоліки дистанційного навчання

Відповідно до результатів дослідження, серед виявлених проблем:

  • якість інтернет-зв’язку;
  • участь у синхронному режимі навчання не всіх учнів з класу;
  • оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти.

За період проведення моніторингу працівники територіальних органів Служби якості освіти відвідали понад тисячу онлайн-уроків.

«Ми будемо продовжувати таку практику. Дякую вчителям за їхню роботу, нестандартні підходи та розширення інтерактивної складової дистанційного навчання», — прокоментував очільник освітнього відомства.

Варто зазначити, що заклади освіти у червоній зоні можуть працювати очно, якщо там всі 100% працівників щеплені двома дозами від COVID-19.

logo