PISA: українські вчителі більш толерантні, ніж у сусідніх країнах

26 листопада 2021
5992
Середній бал: 5 із 5
  • Теми:

Дослідження PISA виявило, що вчителі в Україні більш толерантні до інших культур, ніж у більшості сусідніх країн

Толерантність українських вчителів до дітей різних національностей

Робота з цивільного захисту: як організуватиДискримінації через походження з іншої культури українські учні бачать у школах значно менше, ніж учні в більшості сусідніх країн.

Таку інформацію зазначили в результатах міжнародного дослідження PISA, яке переклав та опублікував Український центр оцінювання якості освіти.

Під час моніторингу була зібрана інформація щодо того, як підлітки і директори шкіл оцінюють ставлення вчителів до інших культур.

Відповідно до результатів дослідження, учні в містах-мільйонниках частіше помічають прояви дискримінації з боку вчителів, ніж в інших населених пунктах. Також опитування директорів показало, що в Україні найбільш позитивні мультикультурні переконання мають учителі з містечок і невеликих міст, а також із ліцеїв, гімназій і спеціалізованих шкіл.

Окрім того, на думку українських підлітків, ніхто з їхніх учителів не схильний до традиційних проявів дискримінації, заснованих на стереотипах та упередженнях щодо людей з інших культурних груп. Трохи менше учнів уважають, що дехто з їхніх учителів негативно відгукується про людей з інших культур або має спотворені уявлення про їхню історію, звинувачує їх у проблемах, що є в Україні, та має занижені очікування щодо успішності таких учнів. Ще 10–15% учнів уважають, що більшість або всі вчителі їхніх шкіл є гомофобами.

Водночас близько 100 % керівників закладів освіти зазначають, що більшість учителів з їхніх шкіл дотримуються мультикультуралістських поглядів.

Що стосується ситуації в інших країнах, то в них учні з низьким і середнім соціально-економічним статусами частіше повідомляють про прояви дискримінації у своєму закладі освіти з боку вчителів, ніж їхні однолітки з більш сприятливими умовами життя. В Україні соціально-економічний статус учнів істотно не впливає на думку учнів про вияви дискримінації з боку вчителів у закладі освіти.

У висновку результати дослідження показали, що в розвинутих країнах що частіше учні стикаються з проявами дискримінації в закладі освіти, то меншою мірою вони демонструють якості, необхідні для життя в глобалізованому світі.

Українські вчителі мають вищий рівень мультикультурних переконань, ніж учителі в більшості сусідніх країн і в середньому вчителі в розвинутих країнах. Серед сусідніх країн найбільше відчувають прояви дискримінації з боку своїх учителів учні Словаччини, а найменше — Білорусі.

logo