Гендерна соціалізація дошкільників

18 березня 2015 196
Дізнайтеся про те, як допомогти батькам уникнути помилок у статевому вихованні дитини.

Березневе число журналу висвітлює одне з найскладніших питань виховання і розвитку дитини. Адже незалежно від віку дитини потреба обговорювати питання статей, статево-рольової поведінки, статевого виховання й розвитку приголомшує батьків. Однак зупинити статевий розвиток дитини неможливо, тож неможливо «сховати» її від статевого виховання, а отже, батьки мають бути компетентними у цьому питанні. Допомогти їм уникнути помилок щодо цього має практичний психолог дошкільного закладу.

Ознайомитися з особливостями статевого виховання дошкільників можна у статті «Статеве виховання дитини — обов’язок її батьків». У ній подано аналіз як психології статевого дорослішання дитини, так і головних помилок батьківського виховання щодо цього.

Індивідуально орієнтований підхід до формування гармонійної особистості дошкільника передбачає врахування його гендерних особливостей, оскільки це — соціокультурні характеристики дитини. Однак, щоб надавати адресні рекомендації щодо статевого виховання практичному психологу варто розуміти специфіку гендерної соціалізації кожної дитини. Про особливості вивчення гендерної соціалізації дітей читайте в статті «Дослідження рівня сформованості гендерних уявлень у дошкільників».

На підставі результатів проведеного дослідження практичний психолог може розробити програму психолого-педагогічного супроводу щодо підвищення рівня гендерної соціалізації дітей старшого дошкільного віку. Про особливості такої програми, організаційні аспекти її реалізації читайте в статті «Формування високого рівн гендерної соціалізації старших дошкільників»

Педагог дитячого садка має взаємодіяти з кожною дитиною в оптимальній формі відповідно до її індивідуальних особливостей і потреб. Також до його професійних обов’язків входить стимулювання активності дітей, заохочення їх до самостійності та ініціативності, створення умов для їхнього саморозвитку. Та чи кожен педагог готовий до виконання цих завдань? Певні професійні та особистісні утворення можуть цьому заважати, зокрема педагогічні стереотипи. Аналіз педагогічних стереотипів педагогів і батьків подано в статті «Педагогічні стереотипи у взаємодії з дитиною»

Кожна дитина є унікальною, її розвиток відбувається за індивідуальною програмою в межах вікових закономірностей. Зокрема, це стосується проблеми уявних друзів дошкільника. Часто дорослі дізнаються про уявних друзів дитини ненароком, коли вона починає розмовляти з кимось у порожній кімнаті, бере зайве печиво і сама ним не ласує або ж промовляється про свого уявного приятеля. Зазвичай така поведінка дитини викликає занепокоєння в її батьків. Однак чи справді невидимий друг є негативним явищем? Чи варто батькам турбуватися про психічний стан дитини, у якої з’явився уявний приятель? Якщо так, то де пролягає межа між фантазуванням і симптомами захворювання? Відповіді на ці запитання подано в статті «Уявні друзі дитини: показник її розвитку чи тривожний сигнал».

Щоразу в журналі ми пропонуємо вам публікації, які висвітлюють індивідуальний шлях зростання дитини.

Психолого-педагогічний супровід дитини з агресивною поведінкою в дошкільному закладі, використання притчі на шляху до порозуміння з дитиною, ляльки-монстри — утілення зла, комп’ютерізація дошкільників: шляхи порятунку, а також оплата праці практичного психолога за роботу на півставки в двох дошкільних закладах — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках березневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Складаємо наказ: 5 хвилин і готово» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу

Розсилка



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах