Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Хто і як фінансує опорну школу та її філії

  • 24 травня 2017
  • 1873

Запитання

Як фінансуються опорні школи та їх філії — з освітньої субвенції чи з місцевого бюджету?

Відповідь

Серед новацій розподілу цьогорічної освітньої субвенції — децентралізація фінансування: школи утримують з місцевого бюджету. Водночас на місця регулярно надходить дотація з держбюджету, яку спрямовують здебільшого на оплату праці непедагогічних працівників та оплату комунальних послуг.

Щоб дізнатися, як здійснюється фінансування опорних шкіл і філій, заглянімо у пункт 16 Положення про освітній округ (у якому оновлено поняття «опорна школа» та «філія опорної школи»):

  • фінансування опорного закладу, його філії здійснюється його засновником або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

Цікавим щодо фінансування опорних шкіл є звіт Інституту освітньої аналітики за результатами опитування 144 директорів опорних шкіл (відбувалося онлайн 10-18 квітня цього року).

У звіті є розділ «Деякі питання фінансування опорних шкіл». З-поміж респондентів лише 1,2% відповіли, що фінансування є достатнім.

Булінг педагогів: п’ять порад для нівелювання проблеми

Ольга КляпецьПсихолог-консультант, канд. психол. наук, Київ
«Заводилами» булінгу педагога здебільшого є ті самі діти, які цькують своїх однокласників. Вони вже мають досвід насилля чи глузування над іншими. Коли булери ігнорують правила дорослого життя та обирають жертвою педагога, то в такий спосіб посідають ще вищий ступінь у дитячій ієрархії.

Найбільш недофінансовані потреби опорної школи (з філіями):

  • матеріально-технічне забезпечення кабінетів — 71%
  • заходи з енергозбереження — 53,9%
  • забезпечення спортивними спорудами — 48%
  • комп’ютерне та мультимедійне обладнання — 47,2%
  • забезпечення швидкісного доступу до інтернету — 35,8%
  • облаштування, необхідне для навчання дітей з особливими освітніми потребами — 28,9%
  • укомплектування бібліотечного фонду — 23,7%
  • забезпечення організації харчування дітей — 18,6%.

На запитання «Чи є опорна школа самостійним розпорядником коштів, отриманих від засновника» відповіли:

  • «так» — 12,2%
  • «ні» — 87,8%.

Водночас майже 23% директорів одноосібно приймають рішення щодо розподілу коштів.

Також є статистика, скільки додаткових коштів отримали опорні заклади, зокрема:

  • понад 55% шкіл — у розмірі менше 500 тис. грн
  • 18% — до 1 млн грн
  • 2% — 4 млн грн і більше.
Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти

Міністр Лілія Гриневич представила новий посібник «Нова українська школа: Порадник для вчителя».

Щоб довго не шукати, роздобув для Вас екземпляр посібника.

Скачати екземпляр посібника 
Головний редактор
Сергій Плахотнюк