Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Чи практичний психолог додає до ІПР план роботи з учнем з ООП?

  • 23 червня 2017
  • 473

Запитання

Чи має практичний психолог складати і додавати до індивідуальної програми розвитку власний план роботи з учнем з особливими освітніми потребами?

Відповідь

Практичний психолог долучається до процесу вивчення учня з особливими освітніми потребами.

Під час розроблення індивідуальної програми розвитку учня надає необхідну інформацію про:

  • індивідуальні особливості
  • можливості та потреби
  • рівень сформованості пізнавальних процесів і дій.

Отож діагностична робота практичного психолога спрямована на вивчення таких показників:

  • відповідність рівня розумового розвитку учня віковим нормам
  • рівень розвитку когнітивної сфери
  • особливості емоційно-вольової сфери
  • індивідуально-типологічні особливості
  • розумова працездатність і темп розумової діяльності.

Вивчаючи особливості психічного розвитку учня практичний психолог виявляє:

  • чинники, що спричиняють труднощі пізнавальної діяльності учня, його спілкування та соціальної адаптації,
  • резерви, на які можна спиратися під час корекційно-розвивальної роботи.

Завдання психолога під час розроблення ІПР — надати:

  • узагальнену інформацію за результатами проведеного вивчення
  • рекомендації щодо врахування індивідуальних особливостей учня в навчально-виховному процесі та взаємодії зі шкільним оточенням.

Роботу з учнем з ООП практичний психолог провадить у межах свого поточного планування. У перспективному плані на рік можна створити розділ «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами» або ж зазначати в наявній циклограмі відповідні заходи.

Результати діяльності фіксують у робочій документації практичного психолога, визначеній наказом Міністерства освіти і науки України «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України» від 28.12.2006 № 864.

Результати індивідуального вивчення фіксують в індивідуальній картці психологічного супроводу дитини. Уводити додаткову документацію недоцільно й неправомірно.

З відповіді Інни ЛУЦЕНКО,
наукового співробітника лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
в журналі «Заступник директора школи» 

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти

За Законом про освіту кожен ЗЗСО має розробити власну освітню програму.

Щоб довго не шукати, роздобув для Вас зразок освітньої програми.

Скачати зразок освітньої програми 
Головний редактор
Сергій Плахотнюк