Чи клопотати про державну атестацію після реорганізації дошкільного закладу

12 жовтня 2017
155
Середній бал: 5 із 5

Запитання

Зі звернення користувача соцмереж: «Прошу допомогти в написанні клопотання про державну атестацію закладу, оскільки ДНЗ утворився внаслідок реорганізації»

Відповідь

Ми б допомогли, але навіщо?

У сфері освіти відбулися суттєві зміни. Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII трансформує систему державного нагляду й контролю:

  • від контролю над дотриманням законодавства — до забезпечення якості освіти.

А тепер огляньмо норми Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів.

Державна атестація навчальних закладів відбувається раз на 10 років (п. 3).

Однак у разі реорганізації навчального закладу перша держатестація відбудеться:

  • не раніш як через календарний рік
  • не пізніш як за два роки від дати реєстрації Статуту (чи змін до нього).

Одначе новий Закон про освіту не передбачає державної атестації навчальних закладів. Натомість є інституційний аудит — комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти (крім закладів вищої освіти), які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток.

У частині восьмій статті 45 Закону вказано, що особливості проведення інституційного аудиту на відповідному рівні освіти визначаються спеціальними законами.

Тож нині МОН займається розробленням нових нормативних актів, зокрема й щоб урегулювати порядок провадження інституційного аудиту.

Дошкільний навчальний заклад, який реорганізовано, має принаймні рік, щоб не подавати клопотання про державну атестацію — процедуру, яка втрачає свою актуальність.

Очікують, що інституційний аудит проводитимуть за двох підстав:

  • низька якість результатів освітньої діяльності
  • є вимога/прохання керівника, власників навчального закладу чи управлінь освіти, батьків учнів або батьківського комітету.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати